Det er rigtigt Carsten, det er lige opstartet!
Jeg fik både en go mængde vand og levende sten med fra ham jeg købte det fra! Hvad jeg har forhørt mig om så ville det godt kunne lade sig gøre...
1 dværg kejser
1klovn
1sergeant (tror jeg)
4 chromis
er det så meget?
nej der er ingen ting!
Men jeg havde ikke nogen steder at "deponere" fiskene! Det ville da være dumt at aflive dem!
Hvordan syntes I stenene er stablet?
Personligt syntes jeg din stenopsætning er noget lukket, men det vigtigste er ikke hvad jeg syntes men hvad du syntes. Det er jo dig som skal se det til daglig og derfor skal du være glad for at se på det. Når man opbygger et akvarie opbygger man det jo efter sit syn på hvordan det se 'lækkert' ud.
Det der er en Goniopora, der ikke har det godt, som alle andre Gonioporaer! Den "lange orm" er formentligt en børsteorm, og harden orange hoved, så hold fingerne fra den - den stikker noget så forfærdeligt.
Dine billeder er lidt for store i bredden så det er lidt træls
Men hva andet er så ser det helt fint ud, syntes dog ikke at der er den store forskel.
Og ja korallen er en goniopora som er ved at dø - hvilket du hverken kan gøre fra eller til ved. Det er bare noget man ikke skal købe !
Nu bør du nok bare give akvariet noget ro så det hele kan falde på plads.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg er også ved at starte mit akvarium op på 420 liter.... Men de der brun alger på sandet de forsvinder igen ikke?.. Jeg er nemlig også ved at få dem...
Brunalgerne forsvinder igen ja efter noget tid. Det kan desuden være en ret god ide at skaffe dig nogle snegle som kan vende rundt i sandet. Feks nogle der hedder Cerit sp.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Spørger du mig om hvad John har hjemme - jeg tror at det er bedre at ringe til ham
Ellers har jeg evt nogle....
Der kommer noget metal rundt om armeturet og rundt om bordet/stativet meget snart håber jeg... jeg får det lavet lidt fukset igennem éns arbejde!
Det skal nok blive godt... prøver at tage et billede i samme stil så man kan sammenligne før & efter, til den tid!
Hej Anders... det ser godt ud. Jeg kan godt lide din stenopsætning. Du kan evt. også overveje at anskaffe de grå sandsøstjerner. De er rimlig hårdføre og roder rundt i sandbunden. Men som der nævnes forsvinder de brune alger typisk efter en del måneder. Den jeg tror du mener er en sergeantfisk er en blå damsel (Chrysiptera cyanea).
En eremit krabbe og så et sneglehus, der er optaget, det er ikke sagen.
Prøv evt. at smide nogle andre ledige sneglehuse ned til den.
Eremiten kan godt genere sneglen så meget at den dør af det.
Hvis dit akvarium er startet op på sten, bundlag, vand m.m. som allerede er igang, så skulle sandsøstjerner være mindst lige så hårdføre som de fisk du allerede har gående.
Jeg ville samtidigt sætte flere forskellige typer snegle og andre algeædere i akvariet. Kender du ikke nogen du kan få noget bundlagssnask af. det er også fint i opstarten.
Ps. flot akvarium, men lidt baggrundsbeklædning ville ikke være af vejen.