Hvor jeg hader...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Indlæg af boner »

hvis den har overlevet 4 mdr og ikke er blevet radmager så kan du godt regne med at holde et års fødselsdag for den måske 2 års også
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Fick
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Fick »

Det bedste for at undgå sygdom er at have et karantæne akvarium, men da det er de færreste af os der har det, så er det næstbedste at gibe dem et ferskvandsdyp i ph justeret osmose vand(samme ph værdi som i baljen) 2-5 minutter, hvis fisken viser tegn på stress, få den over i baljen med det samme. Har siden jeg gjorde det ikke mistet en eneste fisk, og har ikke(bank, bank) haft sygdom i akvariet.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

den ser fin fed ud og nu hvor der ikke er så mange fisk i akvariet så passer den egentlig bare sog selv. Har kun en Naso vlamingii af anden kirug så der er ikke det store. Og der kommer ikke flere fisk i før jeg har fået mit nye 1000l op og køre:-)

Nåede desværre ikke rigtig at reagere på at de blev syge den gang, det var faktisk fra dag til dag at de stort set alle sammen fik mange pletter, og min pudse fisk kunne ikke følge med:-( og fange dem opgav jeg indtil de faktisk var så afkraftet at jeg stort set kunne tage dem med nettet.

Det kunne være jeg måske skulle lave en 200l karantæne akvarie, har alt hvad jeg skal bruge, men er det ikke også bare at stresse fiskende en tilvending mere??
Mvh Michael
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Indlæg af boner »

Så er den gal igen kom sku til at købe en Hvidstrubet kirug ( some spiser tørfoder) hos bonnie i Viborg i dag og der oplevede jeg noget som jeg aldrig har set før jeg har haft en Japonius i lang tid og havde regnet med at den ville jagte min nye hvidstrubet noget voldsomt rundt i akvariet men til min store overraskelse var der overhovedet ingen jagt fra den side tværtimod jagter den nye hvidstrubet min Japonicus rundt i akvarie !!!!!!!!!! og det gjorde den efter ca en ½ time det har jeg squ aldrig set før det må være gode tegn at den har selvtillid så det gør noget håber det lykkedes denne gang ;)
Vedhæftede filer
hvstr.jpg
hvstr.jpg (56.33 KiB) Vist 827 gange
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"