omkring tilsætning af diverse ting til akvariet, og så vidt jeg kan se, anbefaler han ikke at man tilsætter andet end Calcium og Magnesium samt holder Kh/Ph stabil med Natriumkarbonat/Natriumbikarbonat
og han fraråder mere eller mindre direkte tilsætning af sporestoffer, jod og Strontium
men hvad gør i andre, hvilke produkter tilsætter i?
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Jeg tilsatte jod, strontium, trace hard samt boron i det gamle setup, er dog ikke begyndt at tilsætte noget i det nye setup. Men vil uden tvivl begynde at tilsætte sporeelementer når tid er til dette, da det efter min mening resultere i langt skarpere farver samt bedre vægst.
Jeg bruger PH styret kalkreaktor der så selv tilsætter KH + CA.
Ud over det tilsætter jeg via Grotech ABC Dorseringsmaskinge .. ABC sporeelementer som indholder alt hvad der skal i som Jod,Strontium,Magnesium og andet sjovt.
Helena...GroTech Korall B indholder Magnesium så pas på med og tilsætte mere end det.
Jeg tilsætter ikke Magnesium ud over hvad der er i GroTech Korall B da den ligger som den skal.
spdiving skrev:Helena...GroTech Korall B indholder Magnesium så pas på med og tilsætte mere end det.
Jeg tilsætter ikke Magnesium ud over hvad der er i GroTech Korall B da den ligger som den skal.
Steen
Godt du lige gjorde opmærksom på det, min ligger også fint, men er også kun lige startet, så det har nok ikke haft den store indflydelse endnu.
Hougaard det er også det jeg kommer frem til når jeg læser artiklen
er der nogen af jer der har kunne se forskel mellem "ingen tilsætning" og "tilsætning"
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier