Sammensætning af fisk? - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Raasdal
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvalsø

Sammensætning af fisk? - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Indlæg af Raasdal »

Hej Alle,

Skal til og starte et ca. 500L akv. op, og har efterhånden bestemt mig for hvilke fisk den skal indeholde til at starte med:

1 stk. Muræne (http://www.reeflex.dk/dk/32/2377/Gymnom ... 0zebra.htm)

1 stk. Dragefisk

4-6 stk. Klovnfisk

1-2 stk. Palet Kirurg

Men ville lige høre om denne sammensætning er i orden? Har ikke så meget forstand på hvor forsigtig man skal være med rovfiskene ifht. om de går på de andre beboere.? Og er der noget jeg skal være opmærksom på i valg af udstyr til disse fisk? Modtager også gerne råd ifht. foder og plejning :)
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Klovnfiskene kan det blive et problem med, de fleste har kun 2 som så danner par, de kan være meget territoriale, det skal dog siges at jeg har hørt om nogen som har flere sammen, men det anbefales ikke. Vores 2 har det også fint med de andre fisk i akv. så længe de rører deres anemone, så er der øretæver i luften. 8)
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

Hvis jeg ikke husker helt forkert så dragefisken æder dragefisken alt hvad den kan gabe over = ingen klovnfisk.
Paletterne er for såvidt fine nok, men kan være lidt problematiske mht stress.
/martin
Raasdal
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvalsø

Indlæg af Raasdal »

Nu når du nævner det kan jeg egentlig godt huske det med Klovnfiskene og deres territorier. Så må jeg nok nøjes med et enkelt par. Men tænkte bare at et 500L måske kunne give dem nok plads.? Et lille sidespørgsmål - er de nemme at få til at yngle?

Mente også at have hørt at dragefisken skulle spise alt - men synes at have set den sammen med mange andre fisk i andre akvarier? Kunne evt. anskaffe en mindre en medmindre de vokser meget hurtigt?

Var egentlig mest bekymret over murænen. Den jeg har set på som jeg godt kunne tænke mig går inde i akvarieudstyr og er vel en 35CM i længden og 3 cm i diameter.. Men ved ikke hvor aggresiv sådan en er.?
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"