overløb
- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
overløb
Jeg vil gerne have lavet et overløb til at fjerne overflade vandet i mit 58 l boyu akvarie. Men dem jeg kan finde rundt omkring er for store eller også er der skummer og alt muligt tam tam med, det eneste jeg skal bruge er en lille kasse ca 6x8cm og vel 1-2cm dyb. Nogen der ved hvor de sælges eller kan hjælpe på anden måde?
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jamen jeg forstår sådan set bare ikke, hvordan det skal kunne fungere i praksis? Vil du benytte overløbet som en indvendig sump, hvori der skal placeres skummer og returpumpe, eller skal det lede overfladevandet ned i en ekstern sump?
Hvilken skummer har du i akvariet nu?
Hvilken skummer har du i akvariet nu?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Om bagved hvad? Der skal jo uanset hvad være en pumpe, der pumper vandet gennem overløbet, forbi skummeren og ud i akvariet igen. Denne pumpe kan jeg ikke se hvordan skal placeres i et overløb med en dybde på 1-2 cm.
Prøv at find nogen i dit lokalområde, som du kan komme hjem og se en velfungerende balje hos-
Prøv at find nogen i dit lokalområde, som du kan komme hjem og se en velfungerende balje hos-
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- dekoin
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9520 Skørping
- Geografisk sted: Rebild
mads-fisk skrev:Om bagved hvad? Der skal jo uanset hvad være en pumpe, der pumper vandet gennem overløbet, forbi skummeren og ud i akvariet igen. Denne pumpe kan jeg ikke se hvordan skal placeres i et overløb med en dybde på 1-2 cm.
i det rum der er bagerst i akvariet, ca 10cm dybt og akvariets bredde. Det er jo sådan et samlet start sæt ala jbj`s nanocube og pumpen vil jeg sætte i det sidste kammer inden vandet ryger ud i selve akvariet igenOm bagved hvad?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Er det sådan noget her du tænker på:
http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem~ ... B7333.html

Til min JBJ 12G hvor ovenstående passer til, der satte jeg bare et stykke plast som dækkede over det nedereste af hullet om til kammeret bagved. Det blev hold på plads af en filtersvamp og jeg kunne justere det op og ned indtil vandstanden var passende.
Det sammen med en ekstra cirkulations pumpe hjalp lidt på overfladefilm, men jeg fjernede alligevel noget overflade film en gang om ugen ved at slukke for cirkulationen, tage noget husholdningsfilm og brede forsigtigt ud over vandet også "trække" filmen med op.
Så jeg havde nok prøvet og lave noget der matchede ovenstående hvis jeg stadig havde min nano kørende..
/Henrik
http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem~ ... B7333.html

Til min JBJ 12G hvor ovenstående passer til, der satte jeg bare et stykke plast som dækkede over det nedereste af hullet om til kammeret bagved. Det blev hold på plads af en filtersvamp og jeg kunne justere det op og ned indtil vandstanden var passende.
Det sammen med en ekstra cirkulations pumpe hjalp lidt på overfladefilm, men jeg fjernede alligevel noget overflade film en gang om ugen ved at slukke for cirkulationen, tage noget husholdningsfilm og brede forsigtigt ud over vandet også "trække" filmen med op.
Så jeg havde nok prøvet og lave noget der matchede ovenstående hvis jeg stadig havde min nano kørende..
/Henrik