Jeg søger lidt hjælp, har set at 3 af mine fisk har nogle dyr siddende på deres hoveder.!
Dyret: det er helt fladt og man kan kun lige se dem men de er der.... de kunne godt ligne noget planarier, men det er det ik....
hvordan går det med de ting? jeg tror en af mine paletter har noget af det samme... det ligner en stor grå plet der buler lidt ud fra den. Den er måske 2mm i diameter
ja de er også grå her, men fiskene spiser og se ellers okay ud, min blenny er lidt sur over det, klør sig lidt! det er ikke alle mine fisk som er blevet ramt....
det er kun min ene palet der har dem (den har 2 på sig). den spiser fint og ser udmiddelbart ikke ud til at klø sig.. når jeg læser om de andre i linket ovenover så virker det som om det burde være mere agressivt..
Det er jo ikke lige som hvide pletter, at det smitter. På sigt jo, men ikke her og nu.
Pudserejer tager dem ikke, dertil et isopoderne for store.
Der er nok kun en ting at gøre, fang fiskene op og fjern dem.
Evt. lad fiskene få et kort varigt ferskvandsbad. Der er mange parasitter som ikke bryder sig det mindste om ferskvand, og derfor slipper med det samme.
hvor lang tid kan man ferskvandsbade den? Kan man smide den i sumpen bagefter hvis de ikke ryger af med det samme? eller vil de sataner også kunne brede sig fra sumpen og op i baljen? er lidt i vildrede for vil helst ikke skade min fisk men omvendt vil jeg heller ikke have det til at brede sig
RedSea skrev:hvor lang tid kan man ferskvandsbade den? Kan man smide den i sumpen bagefter hvis de ikke ryger af med det samme? eller vil de sataner også kunne brede sig fra sumpen og op i baljen? er lidt i vildrede for vil helst ikke skade min fisk men omvendt vil jeg heller ikke have det til at brede sig
Sorry jeg kan ikke hjælpe der, har godt nok fanget en fritsvømmende, men den fik jeg op med det samme (den kom med en sten) så har aldrig haft fisk ramt (7-9-13)
jeg havde sådan en fætter på en af mine klovnfisk på et tidspunkt, jeg fangede bare fisken og skrabede den forsigtigt af, den sad ikke specielt godt fast.