BLV eller Giesemann

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mack
Reactions:

BLV eller Giesemann

Indlæg af Mack »

Jeg har lige testet min lampe og specielt farven på den 250W HQI pære, den virker meget gul i lyset og det "gider" jeg ikke.

Har kig på en Giesemann Megachrome coral men har ikke set billeder med dem, er der nogen som ligger inde med billeder af hhv. BLV og Giesemann pærer?

Det ville være kanon at se nogle billeder inden jeg bestiller en hjem.

en anden ting: jeg har blå lys i min lampe som er med Dulux fatninger, jeg kunne godt tænke mig at pille de fatninger ud og sætte T5 med ekstern controller til ikke mindst så for at sænke varmeudledningen på min lampe, er det noget man bare kan gøre unden probs?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft Giesemann pærer i lamperne, og var ikke helt tilfreds med resultatet. lyset virkede for fladt/dødt i farven. Lige nu efter at have fået 400Watts lamper, brugte. Er der 2 forskellige pærer i, den ene er tilfældigvis en BLV hitlite. Og jeg må sige, at når jeg lige har fået skrabet nogle penge sammen, så bliver de 2 stk af BLV der kommer i lamperne, men jeg vil dog købe dem i Tyskland - http://www.aquapro2000.de på grund af prisen.
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hej Carsten

Okay ja det gider jeg nu heller ikke med dødt lys.....har bare ikke set nogen billeder hvor det er angivet hvilke rør der anvendes det kunne være lidt rart.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det har jeg desværre heller ikke, for så havde jeg aldrig købt de der Giesemann. Der var dog en side, som viste forskellige pærer, men det var primært mærker som blev brugt på det amerikanske marked.
Husker desvæære heller ikke adressen på den side.
Brugeravatar
Ronny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 6430 Nordborg
Geografisk sted: Nordborg, Danmark
Kontakt:

Indlæg af Ronny »

Jeg står selv og skal ha' skiftet pærer og overvejer sylvania 10000 kelvin samt 20000 kelvin. Jeg vil så ha' 2x250 watt 10000 k yderst på baljen og 20000 k over midten. Grunden til jeg vil prøve dem fra sylviana er at jeg kan få dem til en meget god pris.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Carsten skrev:Det har jeg desværre heller ikke, for så havde jeg aldrig købt de der Giesemann. Der var dog en side, som viste forskellige pærer, men det var primært mærker som blev brugt på det amerikanske marked.
Husker desvæære heller ikke adressen på den side.
Måske denne her? : http://www.coralreefecosystems.com/ltg_bulb_color.htm
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Nej det var det ikke, den side jeg tænkte på, kunne man frit kombinere de forskellige pærer, så man kunne sammenligne dem. Men den side du har fundet er nu de heller ikke så dårlig, bortset fra det fakts at ingen af de afprøvede pærer fået her hjemme.
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hejsa

Jeg har sådan en Ufo Classic plus tingest HQI lampe, der står på tysk at det er dobbeltfatning...men hvad kaldes de normalt ved forhandlere?

Er det f.eks denne her jeg skal bruge:
http://akvt.dk/product_info.php?products_id=48

Skal man bare tage den gamle ud som tilsvarende på Halogen lamper eller er der en speciel måde den skal tages ud / monteres på?
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

det er højst sansynligt hvis det er en 250W lampe du har...
normalt så heder de dobelt klæmfatning... men der findes flerer forskellige størelser... så efegten er vigtig... der er også en fagmessig betegnelse til den slaks fatning den du søger heder (Hvis det er den du nævner her) en Fc2 dem til de minderer brænderer heder for 70W RX7s og den til 150W heder RX7s-24
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det hele er ikke så kompliceret. Der findes kun 1 fatning der passer til enten 150W eller 250W Du kan ikke presse en 250 W i en 150W fatning.
Det eneste sted der kan være et problem er at nogle 250W og 400W samt de sjældne 1000W har skrue fatning. Men det er jo ikke lige det du skal bruge
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Hejsa

Nej det er sådan en med to fatninger en i hver side, så det må være den du nævner Kim som Fc2.

Takker :-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"