Jeg skal ikke klåge mig i om prisen på søhestene er dyr eller hvad, men jeg var derude i går og tror at kvaliteten var rigtig god. De så alle meget fine ud. At de så var kedeligbrune de fleste, det er vel en smag sag.
Om muslingerne, så købte jeg to, en blå med grønt mønster, den flotteste men også den mindste, den måler nok 3,5 cm. Endvidere en grøn-gul med mørkere tegninger, nok 5 cm. De trives begge og er helt ude med flapperne. Hvis det går som med de øvrige muslinger som jeg har haft, vokser de meget hurtigt. 1-2 cm om året når de er små, derefter langt mere.
Jeg købte en T. derasa i 2005, den var 6 cm. I dag er den 23cm og vejer nok et par kilo, og så er den usædvanlig flot, til dem der tænker at den bare sidder og ser dum ud. En musling i den størrelse er meget levende, og ændrer hele tiden på facon og kravens udformning.
men det er noget af en prisforskel fra sidst jeg så de havde muslinger der kostede de 150 pr. stk (2-3cm) fortryder stadig at jeg ikke købte et par stykker
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Kunne også godt tænke mig en tridacna, men hvad gør man, hvis og når de gyder? Det forpester vel vandet helt og aldeles
Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
hvis muslingen gyder burde det da ikke være et problem. Problemet med gydning, er vel at når først en ting gyder, så er der stor chance for resten af ens ting begynder at gyde, og så er det man skal igang med vandskift.
btw. min musling står på bunden af mit akvarie under 2x 250w hqi og 2x150w hqi. på ca 65cm dybde.. det burde vel være nok lys ik ?