De grønne alger forsvinder de selv?
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
De grønne alger forsvinder de selv?
Nu har mit rsm kørt i godt stykke tid. Og vil meget gerne snart have lidt fisk osv i. Men har stadig en del grønne alger, har været ved at plukke lidt i det men synes bare ikke det hjælper det helt vilde. Hvad kan jeg gøre ved det? Vandværdierne er ok ifølge det medfølgende testsæt. Er jeg bare ikke tålmodig nok? Men der kommer til at gå en uge til 2 inden jeg køber fisk. Da jeg lige vil et smut til røde hav og snorkle/dykke for at se det i real life på mandag 

- Vedhæftede filer
-
- grønne alger.jpg (87.66 KiB) Vist 1442 gange
M.Toft

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
vent for din egen skyld til algerne er væk ellers resikerer du af døje med dem!! hvis du tilsætter fisk før de er væk vil de få konstant nering fra fodder rester og ekstramenter og det kan blive værre men vent til du kommer hjem måske det er gået i sig selv til den tid
men jeg tvivler desværre bruger du osmose? ellers kan det være en god start

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
Efter at have siddet og læst lidt i gamle indlæg så bliver jeg helt i tvivl om jeg har startet rigtigt op.
Da jeg købte mit rsm fik jeg en kort instruktion i hvordan jeg skulle gøre og havde læst det indlæg omkring opstart her på siden.
Jeg har gjort sådan her:
Blandet saltvandet i akvariet og fyldt bundfyld i. Derefter proppede jeg min levende sten i og har ellers passet det som det står i brugsanvisningen til rsm og ladet det stå i indkøringsfasen.
Er det rigtig nok?
Da jeg købte mit rsm fik jeg en kort instruktion i hvordan jeg skulle gøre og havde læst det indlæg omkring opstart her på siden.
Jeg har gjort sådan her:
Blandet saltvandet i akvariet og fyldt bundfyld i. Derefter proppede jeg min levende sten i og har ellers passet det som det står i brugsanvisningen til rsm og ladet det stå i indkøringsfasen.
Er det rigtig nok?
M.Toft

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Kan ikke se hvordan du kunne gøre det meget anerledes... Det du måske tænker på er, at man typisk kommer sten i først og dernæst sand. Dette er blot for at forebygge stenskred, men du kan sagtens gøre som du har gjort og så blot sørge for, at dine sten hviler på glasset og ikke sandet.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Nogen lader dem ligge i en spand med saltvand og cirkulation, men det er unødvendigt i et nyt akvarie som dit.
du har gjort det helt rigtigt.
du har gjort det helt rigtigt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
afgasse.. er vel også kun hvis det er "friske" sten direkte importeret fra et rigtig rev? Jeg havde ikke hørt om at afgasse dem inden jeg smed dem i mit akvarie, da jeg startede op.. det eneste der sker ved det, er at du får en grim død havnelugt i din stue en uges tid til to... 

Open mind for a different view..