Udryddelse af pestanemoner
- anhdu
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8464 Galten
- Kontakt:
Udryddelse af pestanemoner
Hej.
ER der nogen som kender til nogle dyr som spiser pestanemoner og ikke kun glasroser?
Jeg har en masse pestanemoner og det vil være lidt surt at sprøjte 40-50 pestanemoner med saltsyre...
Der må jo være en eller anden dyr der har appetit for så'en noget ukrudt som de kan få glæde af..
ER der nogen som kender til nogle dyr som spiser pestanemoner og ikke kun glasroser?
Jeg har en masse pestanemoner og det vil være lidt surt at sprøjte 40-50 pestanemoner med saltsyre...
Der må jo være en eller anden dyr der har appetit for så'en noget ukrudt som de kan få glæde af..

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
sneglen berghia skulle gøre det,hvis du kan finde sådan nogle..men dem går måske kun påg lasroser,har ikke haft den selv..
wurdemani rejerne gør nok begge,men der er det lidt som sneglen at det skal være den rigtige da det er nogle nært beslægtet der slet ikke tar noget af dem...
pincet fisken gør nok,men den tar så måske også andet småt,hvis den heller vil have det eller kan komme til
kommer måske an på vhvor store de majano er
wurdemani rejerne gør nok begge,men der er det lidt som sneglen at det skal være den rigtige da det er nogle nært beslægtet der slet ikke tar noget af dem...
pincet fisken gør nok,men den tar så måske også andet småt,hvis den heller vil have det eller kan komme til

kommer måske an på vhvor store de majano er
Senest rettet af ole kekkonen man 14. jan 2008 18:24, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Du kan bruge kalkvand i stedet for, det gavner kun
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 7000
kommer fra det engelske "a pest", pestilens ville vi nok sige.
uønskede anemoner ala uønskede planter (ukrudt)
"glasroser" ville også falde ind under den kategori...
hvis det er meget isolleret til sten du kan fjerne så tag den/dem op og nuke dem i ferskvand i et par dage, ellers er saltsyren jo en løsning. modsat algeproblemer ville jeg imo ikke bruge en biologisk løsning ved anemoner.
uønskede anemoner ala uønskede planter (ukrudt)
"glasroser" ville også falde ind under den kategori...
hvis det er meget isolleret til sten du kan fjerne så tag den/dem op og nuke dem i ferskvand i et par dage, ellers er saltsyren jo en løsning. modsat algeproblemer ville jeg imo ikke bruge en biologisk løsning ved anemoner.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 7000
ja man kan også bruge kalkvand (i en meget fedt/overmættet blanding), man sprøjter/ligger denne tykke masse over på glasrosen, kalken brænder så rosen af pga den høje ph.
har selv brugt metoden med blandet held.
har selv brugt metoden med blandet held.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Jeg laver en kraftig blanding kalkvand med meget varm vand, kommer det i en kanyle, jager nålen ned i dyret og giver den et sprøjt ind i midten.Per A skrev:Forklaring udbedesrøntved skrev:Du kan bruge kalkvand i stedet for, det gavner kun
Jeg havde en meget stor glasrose, den fik et sprøjt så den blev helt oppustet, så var den død
http://www.mittlapp.dk