var endnu engang i plantorama i aalborg. dejligt udvalg. nu er det jo ikke så lang tid siden jeg var der sidst, men det ser ud til at de næsten får ny sendning hjem hver uge, hvilket jo ikke er så dårligt. der var blevet fyldt godt op i fiskereolerne (meget flotte klovnefisk samt dragegylter), samt en del nye blødkoraller og yuma'er. købte selv en sten med disse.
ja det er fint hvor meget fik du oven i det vælter sku der ude for dem og det er kun martin der ved lidt om det men deres flotte Ls til 100 kr kg er sandsten og keramisk sten ligger også der i og de trænger sku til en ordenlig udrensning af døde fisk sidste gang vi var der, var der 28 døde fisk og det RED SEA akvarie + det lille er sku heller ikk et kønt syn men PRISERENE er nogenlunde
???
jeg må sige at døde fisk er ikke det jeg forbinder dem med, jeg tror faktisk ikke jeg så en eneste død fisk. Dermed ikke sagt at det ikke kan forekomme, det er dog vildtfangede dyr, som har haft en lang rejse herop.
ok men vi har ikk været der ude hvor vi ikk har set døde fisk men de mangler sku en fast mand til saltvands reolen , men de har da sjove ting og nogle gange også til fornuftige priser men de 2 udstillings akvarier de har skulle jo stå så flot at der ville blive solgt 100 stk af dem , men det kunne være de selv skulle læse de sædler der ligger oven på det RED SEA om hvor dan man starter saltvand op for det er jo vores pligt at passe det vi henter her op det er jo ikk naturens skyld at vi vil ha saltvand i vores stuer
Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:ja det er fint hvor meget fik du oven i det vælter sku der ude for dem og det er kun martin der ved lidt om det men deres flotte Ls til 100 kr kg er sandsten og keramisk sten ligger også der i og de trænger sku til en ordenlig udrensning af døde fisk sidste gang vi var der, var der 28 døde fisk og det RED SEA akvarie + det lille er sku heller ikk et kønt syn men PRISERENE er nogenlunde
Det må være nogen tid siden du har været der sidst, for der er kommet rigtigt godt styr på det derude samt mere personale.
Var der forleden og købte en Palet og en Gramma samt en lille soft koral, flotte akvarier ikke en eneste død fisk så jeg derude og super betjening af Martin da vi fik fat i ham ;O))
jeg var der i fredags for at købe en klovne fisk sammen med min dreng ................ men Dan det er nogle flotte billeder du har taget , men det er dejligt at vi har fådet noget saltvand i buttikkeren her opppe i aalborg
hej har været der mange gange og der er altid mange ting at købe- fx har styr på dyr aldrig fået nyt måske en gang hver 1.5mdr og det er alt alt alt for lidt og en kg pris på 110kr for levende sten er helt vildt
det er rigtigt at hvis man skulle vælge imellem de 2 butikker så tog man dem hos styr på dyr,men 110kr pr kg- har selv købt hos klovnfisken som er mindst ligeså gode og der gav jeg 60kr pr kg og de var levende
styr på dyr havde for 1 mdr tids siden en pincet fisk til 500kr!!!
hos plantorama koster de 200kr ligemeget hvilken størelse har selv 2 stk og der er ingenting galt med dem og de spiser også
Styr på dyr lever i en fantasi verden angående fiske priser..
og deres "vi får 5 fisk hjem om måneden politik" er da trist.. der er jo aldrig en skid at se på der.. altid halvt tomt, virker som om de ikke tør satse ordenligt på det.. desvære...
desuden har jeg mistet flere fisk fra Styr på dyr, end fra planetorama... faktisk har jeg kun mistet en klovne fisk fra planetorama (såfrem vi ikke tælder fisk med der blev spist )
CASPER ØSTERGAARD skrev:det er rigtigt at hvis man skulle vælge imellem de 2 butikker så tog man dem hos styr på dyr,men 110kr pr kg- har selv købt hos klovnfisken som er mindst ligeså gode og der gav jeg 60kr pr kg og de var levende
her er et par billeder af de yuma'er jeg købte i lørdags, det er ikke de vildeste farver, men stenen kostede 250 og der er ca. 20-25 skiver på stenen, det er ca. 10kr. pr. skive.
Bestemt, fik en med 11 styk på i blå, lilla og sådan nogel farve varianter...
hvor meget har du "justeret" farverne på det billede? for går ud fra den ikke ser sådan ud som på billedet med det blåtte øje ? (i så fald burde jeg ha kigget mig bedre for )
jo de ser sådan ud. skiverne på billederne er ikke meget større end en 1 krone, og når de så komme op i den størrelse, ja så ser de lidt vildere ud, men synes da bestemt også at jeg fandt den bedste sten
jeg har ikke været i gang med foto så lang tid, så er ikke helt inde i alle sagerne endnu, men jeg har bare hvidbalancen på auto, og hvis det så er helt galt justere jeg den efterfølgende.
tænkte du på om jeg bruger den med et hvidt kort i akvariet? det kunne jo være du kunne komme med nogle gode råd omkring dette? du har nok noget mere styr på det end jeg.