Er dette planarier?
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8700
Er dette planarier?
som overskriften siger.....
Og Bor/lever/klækkes de i billede nr. 2?
Og Bor/lever/klækkes de i billede nr. 2?
- Vedhæftede filer
-
- 12-01-08 (10).jpg (49.01 KiB) Vist 4032 gange
-
- 12-01-08 (8).jpg (32.41 KiB) Vist 4032 gange
Hvad jeg ikke når idag.......
Skal jeg ikke lave om imorgen
Skal jeg ikke lave om imorgen
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
Planarier kommer ind med koraller og sten, hvis du har gylter, mandarin og blenny'er så holdes de nede ellers bredder de sig hurtigt, de lever af lys og sætter sig på korallerne så de ikke får lys, derudover er de enkeltcellede og deler sig, så de kan hurtigt blive en pest
men et ferskvandsdyp er meget effektivt, hvis man opdager dem på koraller, eller andet du lige kan tage op
men et ferskvandsdyp er meget effektivt, hvis man opdager dem på koraller, eller andet du lige kan tage op
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
[quote="Mathias_C"]Planarier kommer ind med koraller og sten, hvis du har gylter, mandarin og blenny'er så holdes de nede ellers bredder de sig hurtigt, de lever af lys og sætter sig på korallerne så de ikke får lys, derudover er de enkeltcellede og deler sig, så de kan hurtigt blive en pest
Lige en enkelt rettelse til Mathias: Planrier er ikke encellede. De er flercellede og hører til dyrerækken Plathyhelminthes (fladorme), klassen Turbellaria. I denne række findes både ikerne og bændelormene også (de to sidste klasser er udelukkende parasitter). De hører til gruppen kaldet acoelomater, det vil sige, at de ikke har en krophule.
Fladorme kan formere sig både kønnet og ukønnet (ved deling) og har en helt uforlignelig regenrationsevne
/Hans
Lige en enkelt rettelse til Mathias: Planrier er ikke encellede. De er flercellede og hører til dyrerækken Plathyhelminthes (fladorme), klassen Turbellaria. I denne række findes både ikerne og bændelormene også (de to sidste klasser er udelukkende parasitter). De hører til gruppen kaldet acoelomater, det vil sige, at de ikke har en krophule.
Fladorme kan formere sig både kønnet og ukønnet (ved deling) og har en helt uforlignelig regenrationsevne
/Hans
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
Blot noget jeg har læst, men du har jo nok højst sansynligt ret
du ved jo virkelig noget om skidtet

jep også det jeg ville frem til, men min formulering var nok bare dårligt ordvalgFladorme kan formere sig både kønnet og ukønnet (ved deling) og har en helt uforlignelig regenrationsevne
MVH
Mathias
STATUS:
Mathias
STATUS:
- hanxa
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Galten
Man skulle jo næsten tro du var biolog og rejste rundt med galathea ekspeditionen HansLige en enkelt rettelse til Mathias: Planrier er ikke encellede. De er flercellede og hører til dyrerækken Plathyhelminthes (fladorme), klassen Turbellaria. I denne række findes både ikerne og bændelormene også (de to sidste klasser er udelukkende parasitter). De hører til gruppen kaldet acoelomater, det vil sige, at de ikke har en krophule.

-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Bastard Hanxa
Der lurede du mig s´gu
. Ja, det er jo sandt nok, men jeg håber, at der er nogle ting, der bliver klarere ved at bl.a. undertegnede bruger deres viden også i sammenhæng med dette forum.
Jo tak din grønne koral har det fint her hos mig og har flere gange ytret sig omkring den excellente service den får her og hvor bange den var for at den skulle ede hos mindst to af de foranstående i køen
Spøg til side, den ser ud til at klare sig fint, hvilket er mere end man kan sige om den rød/lila Echinophylia jg også købte. Den er gået noget tilbage i den ene side. Enten får en for meget lys eller også har den haft en skade. Jeg lader den sidde og lader naturen gå sin gang.
/Hans
Der lurede du mig s´gu

Jo tak din grønne koral har det fint her hos mig og har flere gange ytret sig omkring den excellente service den får her og hvor bange den var for at den skulle ede hos mindst to af de foranstående i køen

/Hans
- hanxa
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Galten
Du må endelig heller ikke stoppe, især ikke med at skrive i parantes så en alm. dødelig som jeg selv kan følge medjeg håber, at der er nogle ting, der bliver klarere ved at bl.a. undertegnede bruger deres viden også i sammenhæng med dette forum.

Haha, den ved ikke hvad den går glip afgange ytret sig omkring den excellente service den får her og hvor bange den var for at den skulle ende hos mindst to af de foranstående i køen
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
Jeg er udmærket klar over at noget kan blive vel langhåret og derfor bruger jeg parenteserne. Men når jeg skriver indlæg her og folk synes, at der er noget de ike forstår eller er uenige i, så håber jeg, at de spørger eller kommenterer, for det tror jeg at alle får noget ud af. Jeg synes, at det er sjovt, hvis vi alle medvirker til at øge niveauet af vores viden og desuden får udraderet de værste misforståelser.
/Hans
/Hans
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Min six line kæmper med kirurgerne om noritangen den er helt vild med det, men spiser iøvrigt alt jeg kommer akvariet.....vil man have en fisk hvor man ikke behøver at bekymre sig om dens spisevaner så er det helt klart en six line.yogibjorn skrev:Tak for svarene. hvilken fisk (blenny, gylte, mandarin)er bedst, til at tage alm. foder. Jeg ikke har så mange pods, ser det ud til......
Og den udryddede mine planarier på en uge....har ikke set dem siden.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4700 Næstved
- Geografisk sted: Næstved
Anskaffede mig også en 6 stribet for at få bugt med planarierne, men den rørte dem ikke, så der var ingen anden udvej en Flatworm Exitleifkrarup skrev:Min six line kæmper med kirurgerne om noritangen den er helt vild med det, men spiser iøvrigt alt jeg kommer akvariet.....vil man have en fisk hvor man ikke behøver at bekymre sig om dens spisevaner så er det helt klart en six line.yogibjorn skrev:Tak for svarene. hvilken fisk (blenny, gylte, mandarin)er bedst, til at tage alm. foder. Jeg ikke har så mange pods, ser det ud til......
Og den udryddede mine planarier på en uge....har ikke set dem siden.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Jeg havde ikke fodret i næsten en uge og jeg så ikke en eneste gang at den tog af dem, men jeg havde temmelig mange til sidst så det kan jo godt være den har spist af dem mens jeg ikke så det. Da jeg havde temmelig mange gad jeg ikke vente længere (selv om jeg ikke var glad for det)yogibjorn skrev:Bruno - Er det ikke et spørgsmål om fodring?
Det var da en pæn fisk. sådan en må jeg have....... Håber ikke jeg skal til at medicinere
Jeg havde dog ingen problemer med at medicinere. Jeg mistede ingenting i forbindelse dermed.
Og, ja. Det er bestemt en fisk, der er værd at have. Den er både flot og har personlighed.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
Jeg havde ikke fodret i næsten en uge og jeg så ikke en eneste gang at den tog af dem, men jeg havde temmelig mange til sidst så det kan jo godt være den har spist af dem mens jeg ikke så det. Da jeg havde temmelig mange gad jeg ikke vente længere (selv om jeg ikke var glad for det)yogibjorn skrev:Bruno - Er det ikke et spørgsmål om fodring?
Det var da en pæn fisk. sådan en må jeg have....... Håber ikke jeg skal til at medicinere
Jeg havde dog ingen problemer med at medicinere. Jeg mistede ingenting i forbindelse dermed.
Og, ja. Det er bestemt en fisk, der er værd at have. Den er både flot og har personlighed.
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg ville ikke begynde at fylde medicin i akvariet, før der ingen anden udvej var og kun hvis der var store problemer.yogibjorn skrev:Bruno - Er det ikke et spørgsmål om fodring?
Desuden er det så vidt jeg ved ikke alle planarier som giver problemer, de brun-grønne jeg havde spiste bare micro-alger ofte på glasset hvor der er lidt algefilm.
Jo nogle er skidt at have (som regelt er det de røde som folk har problemer med - eller der er dem der oftest er tråde om).
/Magnus