små bobler i sandet. hjælp...
små bobler i sandet. hjælp...
der er nogen små bobler eller noget lign i sandent de kommer ikke om over overfladen. hvad kan det være
(lidt dårligt billede)♠
(lidt dårligt billede)♠
Senest rettet af Totski lør 12. jan 2008 12:44, rettet i alt 1 gang.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
kommer an på om du har nogen dyre til at rode rundt i bundlaget
jeg har også et sted mellem 1-3 cm, oplever aldrig problemer da mit bundlag bliver gravet godt igennem
jeg har også et sted mellem 1-3 cm, oplever aldrig problemer da mit bundlag bliver gravet godt igennem
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Akvariet har kørt siden d. 2. jan. sten var afgasset. Nitrit indholdet er på ca 0,025. Er det fint nok til at man kan komme en sandsøstjerne i (ved ik hvad de hedder)Majaca skrev:kommer an på om du har nogen dyre til at rode rundt i bundlaget
ps. er baljen stort nok til en

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Tror det er dem her jeg har et par stykker af.
De roder ikke så meget rundt i bundlaget som man kunne ønske, men jeg har indtryk af de er gode skraldemænd:
http://reeflex.dk/dk/71/1151/Babylonia/zeylanica.htm
Indtil jeg blev obs på problemerne med at sandsøstjerner nærmest med 100% sikkerhed døde af sult i et akvarie. Så ville jeg også have haft en sådan. Jeg kan såmen godt acceptere at de lever kortere tid i akvariet end i naturen, men vil ikke acceptere at de ligefrem skulle have lov til at dø af sult i mit akvarie!
De roder ikke så meget rundt i bundlaget som man kunne ønske, men jeg har indtryk af de er gode skraldemænd:
http://reeflex.dk/dk/71/1151/Babylonia/zeylanica.htm
Indtil jeg blev obs på problemerne med at sandsøstjerner nærmest med 100% sikkerhed døde af sult i et akvarie. Så ville jeg også have haft en sådan. Jeg kan såmen godt acceptere at de lever kortere tid i akvariet end i naturen, men vil ikke acceptere at de ligefrem skulle have lov til at dø af sult i mit akvarie!
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Er det de testsæt der følger med? Hvis ja så vil jeg klart anbefale dig at få fat i nogle salifert testsæt.
Anyway hvis akvariet kun har kørt i 10 dage så klap hesten og vent en uges tid inden du smider noget i. For der går et stykke tid inden at nitrit og nitrat begynder at vise sig.
Godt at se at du har smidt mere cirkulation i, det er vist nok en af de store problemer med RSM'erne.
Anyway hvis akvariet kun har kørt i 10 dage så klap hesten og vent en uges tid inden du smider noget i. For der går et stykke tid inden at nitrit og nitrat begynder at vise sig.
Godt at se at du har smidt mere cirkulation i, det er vist nok en af de store problemer med RSM'erne.
/martin
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Kan sagtens følge dig her emn burde det ikke være en nitrifikationsproces der gør at det er nitrogen der gemmer sig i lommerne ??Når der sker en forrådenlse i sandet, dannes der metangas, og den danner de der små bobler.
Grunden til at de ikke kommer op til overfladen er atsandet holder dem nede. men stiker du en fingereller andet ned i sandet, vil de blive frigjort og stige op.
eller er det først senere hen ?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan godt være at det er nitrogen, men det kan i større mængder godt lugte lidt rådenthellfish skrev:Kan sagtens følge dig her emn burde det ikke være en nitrifikationsproces der gør at det er nitrogen der gemmer sig i lommerne ??Når der sker en forrådenlse i sandet, dannes der metangas, og den danner de der små bobler.
Grunden til at de ikke kommer op til overfladen er atsandet holder dem nede. men stiker du en fingereller andet ned i sandet, vil de blive frigjort og stige op.
eller er det først senere hen ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg ville ikke lave dsb i sådan et lille akvarie...Totski skrev:Skal man enten ha DSB eller 1-2 cm som man slamsuger engang imellem jeg er lidt forviret omkring det område
det er godt det du har,og tilsyneladene er det allerede begyndt at virke,om nogle uger vil du meget gerne se bitte små dyr der flyver hen ad sandbunden.
men det er da altid godt at spørge her inde så mand ikke står og pisser i modvind

- sandsilden
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Geografisk sted: Spentrup/Randers
Der dannes ikke metangas under så lille et bundlag....Carsten skrev:Når der sker en forrådenlse i sandet, dannes der metangas, og den danner de der små bobler.
Metangas udvikling dannes i et anaerob miljø, dannet ved en fakultiv sænkning at iltindholdet, feks igennem sand, men det kræver i så iltrigt medie mindst 8-10 cm meget fint sand
Mvh
Frank Nørby
[album]2611[/album]
Frank Nørby
[album]2611[/album]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- sandsilden