hey.
Jeg har bygget en lyskasse i 6mm krydsfiner, men efter jeg har malet den, er den beyndt at bøje lidt. Er der nogen der ved hvordan man retter en plade ud der måler 100x 40 ? Da det er selve front pladen der bøjer, pisse ireterrende!
Der er vel ikke andet at gøre end at stive den af indvendig fra. Feks nogle 15x15mm, eller tykkere, det er jo et rimeligt spænd den pladen har.
Men det burde du da have kunnet forudsige at det ville bøje let, det gør alt træ, og 6 mm krydsfiner er som du har bemærket ikke ret stabilt.
jo jo, vidste godt det ikk var helt stabilt. Men fatter bar ikk den har bøjet sig sådan efter den blev malet. Men der er ikk mulighed for den kan bliver mere afstivet?
Det er fordi du kun har malet pladen på den ene side.
Det er samme fejl som mange mennesker gør når de selv laver køkkenbordplader - de giver den oliebehanlding på oversiden, glemmer undersiden hvorefter bordpladen bøjer eller flækker
Jeg byggede selv min i 6 mm krydsfiner så den er let men det skal males rigtig rigtig godt ! Begynder den et bøje og skille sig ad i lagene så er den færdig !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Det er jo få lister(netop så den kan hvile på kanten med plade ned over baljen der så skjuler vandspejlet) og så 6 mm krydsfiner = meget let !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]