Koral bestilling
@ Carsten: Var desværre ikke klar over, at man skal være biolog med dugfrisk mudder på støvlerne for at skrive indlæg her på siden! SNS skal selvfølgelig oplyse om, hvorfor noget kan importeres og noget andet ikke kan. Men det er da heller ikke det samme, som at de kan kommentere på konkrete sager. Hvis du ringer/skriver til dem så er jeg sikker på at du kan få de oplysninger du har brug for.
Mht. hvad jeg beskæftiger mig med, så kan jeg oplyse at jeg desværre ikke er biolog.
Mht. hvad jeg beskæftiger mig med, så kan jeg oplyse at jeg desværre ikke er biolog.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det gør det jo ikke bedre at du sidder og forvalter noget som du til syneladende ikke ved noget om.Peter Leen skrev:@ Carsten: Var desværre ikke klar over, at man skal være biolog med dugfrisk mudder på støvlerne for at skrive indlæg her på siden! SNS skal selvfølgelig oplyse om, hvorfor noget kan importeres og noget andet ikke kan. Men det er da heller ikke det samme, som at de kan kommentere på konkrete sager. Hvis du ringer/skriver til dem så er jeg sikker på at du kan få de oplysninger du har brug for.
Det kunne være at S&N skulle invester de få dollars Calfo's bog om koralformering koster, så I kan se at det ikke er en umulig kunst at opdrætte storpolyppede stenkoraller, for det er jo dem der er omfattet at de danske tåbelige forbud.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
vil du ikke sende en liste ??
mail adresse fauna@tdcadsl.dk
jeg har også lige læst på nordic reef , der er da noget du helt har misforstået mht til at købe som privat og sælge som privat !!!
ta lige og tjekke hvormeget du må omsætte uden at skulle registres og du skal også reg som impotør.
du skriver også du har fået godkendelse på de koraller ,!!!
hvis du vil lukke munden på dem der er "lidt" usikre på om disse koraller er lovlige kan du da lige smide en kopi op af godkendelsen ikke ??
og så lad vær med at "hænge " mig ud på en anden side.
jeg har personligt ikke noget imod dig ,´kender dig jo ikke,
men syntes sq det er mærkligt du som eneste kan skaffe de koraller lovligt.
det lyder også imponerne at fiskene har gået i karentæne i 3 md !!
det sker sq da ingen steder.
mvh
henrik
jeg har også lige læst på nordic reef , der er da noget du helt har misforstået mht til at købe som privat og sælge som privat !!!
ta lige og tjekke hvormeget du må omsætte uden at skulle registres og du skal også reg som impotør.
hvis du vil lukke munden på dem der er "lidt" usikre på om disse koraller er lovlige kan du da lige smide en kopi op af godkendelsen ikke ??
mvh
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Peter har du hørt udtrykket "stikke en finger i jorden"?Peter Leen skrev:@ Per A: Super god ide, men det løser jo stadig ikke problemet med, at SNS ikke kan diskutere/kommentere på konkrete sager, medmindre de involverede parter giver deres tilladelse til det. Derudover kommer så alt det praktiske: Hvad skal SNS svare på, og hvornår? Har man generelle spørgsmål der omhandler de områder SNS administrerer, så kan man jo altid kontakte dem via de normale kanaler.
Hvad med om i til hjemmemødet inviterede SNS, for den vej igennem at få en konstruktiv dialog i gang?
Efter at have 3 indlæg på siden hvor dine fordomme lyser kraftigt gennem udviser du sørme en del hovmod. Giver Carsten ret i at du lyder som en af skrankepaverne i S&N der ikke helt er i kontakt med den virkelige verden....fortæl lidt om dig selv og din erfaring med saltvandsakvarier og import/export af dyr og koraller!
Bare for sådan at lade os andre forstå hvori dine kompetancer ligger

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Kompetance skal man også have det??Per A skrev:Peter har du hørt udtrykket "stikke en finger i jorden"?Peter Leen skrev:@ Per A: Super god ide, men det løser jo stadig ikke problemet med, at SNS ikke kan diskutere/kommentere på konkrete sager, medmindre de involverede parter giver deres tilladelse til det. Derudover kommer så alt det praktiske: Hvad skal SNS svare på, og hvornår? Har man generelle spørgsmål der omhandler de områder SNS administrerer, så kan man jo altid kontakte dem via de normale kanaler.
Hvad med om i til hjemmemødet inviterede SNS, for den vej igennem at få en konstruktiv dialog i gang?
Efter at have 3 indlæg på siden hvor dine fordomme lyser kraftigt gennem udviser du sørme en del hovmod. Giver Carsten ret i at du lyder som en af skrankepaverne i S&N der ikke helt er i kontakt med den virkelige verden....fortæl lidt om dig selv og din erfaring med saltvandsakvarier og import/export af dyr og koraller!
Bare for sådan at lade os andre forstå hvori dine kompetancer ligger

-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
[quote="Carsten]
Det kunne være at S&N skulle invester de få dollars Calfo's bog om koralformering koster, så I kan se at det ikke er en umulig kunst at opdrætte storpolyppede stenkoraller, for det er jo dem der er omfattet at de danske tåbelige forbud.[/quote]
Jeg tror ikke du har helt ret. Som også er blevet omtalt før her på siden så kan man på listen over arter man ikke må få ind http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/ ... 2007DK.pdf
se at det kun er vildtfangne enheder fra indonesien af eksempelsvis bobbelkoral man ikke må få ind og at man gerne må få opdrættet koraller af denne art ind. Man kan se på http://www.cites.org http://www.cites.org/common/quotas/2008 ... as2008.pdf
at indonesien ikke eksporterer opdrættet bobbelkoraller men kun vildtfangne. Det er vel derfor man ikke kan få disse arter hjem fra indonesien.
De tyske grosister får vel deres koraller hjem fra andre lande end indonesien.
Det kunne være at S&N skulle invester de få dollars Calfo's bog om koralformering koster, så I kan se at det ikke er en umulig kunst at opdrætte storpolyppede stenkoraller, for det er jo dem der er omfattet at de danske tåbelige forbud.[/quote]
Jeg tror ikke du har helt ret. Som også er blevet omtalt før her på siden så kan man på listen over arter man ikke må få ind http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/ ... 2007DK.pdf
se at det kun er vildtfangne enheder fra indonesien af eksempelsvis bobbelkoral man ikke må få ind og at man gerne må få opdrættet koraller af denne art ind. Man kan se på http://www.cites.org http://www.cites.org/common/quotas/2008 ... as2008.pdf
at indonesien ikke eksporterer opdrættet bobbelkoraller men kun vildtfangne. Det er vel derfor man ikke kan få disse arter hjem fra indonesien.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Og jeg er fuldstændig ENIG med dig Michael, og derfor fortæller jeg hellerLord Mike skrev:Nu gider jeg ikke blande mig i hvad der er rigtig eller ikke...
Men man kan bestemt godt få den tanke at dette forum kun er for en indspist kerne., samtidig med at det kun er disse personers meninger der er den rigtige
ikke andre om hvad reglerne er osv.
men
Det er vel i orden? at man for at klarlægger folks baggrund, spørger ind til deres viden om emnet!?
Ellers kunne vi jo tro skraldemandens belæring om Haute couture

(Enhver sammenligning til pågældende sag er tilfældig)

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Nej jeg vil ikke sende en liste til dig eller andre forhandlere. Og tænk hvorfor skulle i købe noget af mig som er priser der kun er på prisniveau på hvad der bliver solgt her på forummet. Hvis i skulle købe det vil der ikke være nogen købere til det hvis i selv skulle have en fortjeste. Desuden har i jeres egne forhandlere så hold jer til jeres kilder! Og til HLC jeg kan kan desuden heller ikke selv konkurrere med dine og Martys medimport priser du har haft kørende. Så det kan du rose dig selv for og tage dig til gode,jeg er bare ikke selv meget for medimporter fra østen eller hvor de end kommer fra, da der ofte er for meget dødsfald, og ting som går galt. Desuden alt for uholdbart, med at den og den anden ting går galt. Det har jeg ikke tålmodighed eller tid til. Dem der tidligere har handlet gennem mig har altid fået prima varer uden brok så mit ry er iorden inden for koral service.vil du ikke sende en liste ??
mvh
henrik
Desuden på baggrund af indvendninger om at lave denne tråd negativ til din egen fordel. Og hvor der konstant skal spørge mig om dokumentation om sns godkendelse. Denne tråd har tro det eller ej været en rimelig strees faktor for mit vedkommende. Til dem der får koraller hjem får en kopi af min godkendelse fra SNS med i købet og jeg gider slet ikke at bruge min tid til at tilfredstille dit behov. Og lad mig fortælle dig en anden ting at indvendninger som disse gør dig i fremtiden mere upoplulær og uattraktiv som forhandler og min tråd mere populær. Og samtidig gør du kun mig stædig for at gøre lave importer som disse oftere, selvom det kun har været ment som en onetime affair.
Mht til omsætning har jeg bestilt et møde på skattekontoret d 3 jan for at få et kursus i skatte sjov og klaret momsregistringen så det hele bliver legitimt, da blandt andet mine opfattelse og diverse tip fra andre er at folk vil få ondt i røven når der er konkurrence. Indtil jeg har tjek på det vil der ikke foretages mere endu til regnskabet er 100 % iorden
Og jo der er mange forhandlere der har deres fisk i Karentæne blandt andet nogle af klovnfiskens grossister i Tyskland og holland eller hvor han end får dem fra. Det har han selv reklameret med, når han sælger zanclus cornutus der spiser men som regel er det bare dyrere.
Der sendes ikke flere prislister ud. Samt at jeg bliver nødt til at have tjek på hele denne sag med skattefar. Så til dem af jer der ikke har fået, beklages. Til dem af jer der har listen bedes i bevare dem fortroligt tak. Hvis der er nogen indvendninger eller spørgsmål bedes man kontakte mig over PB, samt at hvis man stadig er interesseret i en prisliste laver jeg en venteliste i tilfælde hvis der er nogen der springer fra så de bliver kontaktet i god tid. Over and out! Fremover al henvendelse via PB.
Forresten HLC
Godt nytår!
Mvh Moby
Senest rettet af moby man 31. dec 2007 19:32, rettet i alt 7 gange.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Problemmet er at S&N har meget store problemmer med at anerkendeKasperB skrev: Jeg tror ikke du har helt ret. Som også er blevet omtalt før her på siden så kan man på listen over arter man ikke må få ind http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/ ... 2007DK.pdf
at koraller er opdrættede. Men at andre lande ikke har tilsvarende problemmer.
Der står intet i cites om at f.eks Caulerstrea og Tubipora ikke længere går at få ind i dk.
Er det fordi de laver der egne regler??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
@Carsten - Jeg forstår ikke rigtigt dit problem. Hvis du har problemer med at få en eller anden koral ind i landet.. så skriv da til S&N og hør hvad deres grund er....
@Moby - Det lyder dælme godt at du tager dig tiden til at gøre det her helt rigtigt - Selvom det i første omgang virker tungt
- At du ikke vil sælge til forhandlere er dog lidt åndsvagt efter min mening. De kan jo bare købe under en stråmand også har du ikke en chance for at stoppe dem.
Well nu har du lukket for flere bestillinger, så det når de ikke i den her omgang
@Moby - Det lyder dælme godt at du tager dig tiden til at gøre det her helt rigtigt - Selvom det i første omgang virker tungt

Well nu har du lukket for flere bestillinger, så det når de ikke i den her omgang

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Forstår dig godt. Men det her skal ikke betragtes som en pengemaskine, for mit vedkommende. Jeg dyrker min hobby som jeg har ekstremt kær inden for saltvand og har gjort dette mest for at jeg også kan få nogle billige koraller til mig selv. Jeg synes jeg har været påpasselig med respekt for ikke at forstyrre klovnfisken fødselsdagstilbud,ved at arrangere turen 1 måned efter hans tilbud. De andre forhandlere har diverse gange haft nedture med regn af diverse kritik, og de må sgu også indse at det ikke er sjovt og det synes jeg heller ikke. Jeg er bare så ekstremt pissed over alle de negative indvendninger der har været skabt, så kan de sgu bare holde sig væk fra min tråd og handel. Så for at konkludere er det ikke det økonomiske der lokker mig fra at handle med forhandlere men det er nu blevet min stædighed af princippet.@Moby - Det lyder dælme godt at du tager dig tiden til at gøre det her helt rigtigt - Selvom det i første omgang virker tungt - At du ikke vil sælge til forhandlere er dog lidt åndsvagt efter min mening. De kan jo bare købe under en stråmand også har du ikke en chance for at stoppe dem.
Dog hvis der er nogen der vil have en liste så skriv en mail til mig, og der vil sandsynligvis være nogle flere pladser hvis der er nogen der ikke bestiller.
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Ja der er skide uretfærdigt! Og så lige dig!!!!! som altid har sådan en positiv naturjoekill skrev:Slap af Admin ;-(
Det er jo censur af værste skuffe !!!
Vidergav jo bare en tråd herfra forrummet !!?

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det er muligt du føler det sådan !joekill skrev:Slap af Admin ;-(
Det er jo censur af værste skuffe !!!
Du glemmer tilsyneladende hurtigt hvad du skriver, eftersom du både nåede at svine personens svar til i den anden tråd, hans indlæg i denne tråd og så rundede du lige af med at svine hans "service" i hans forretning til.joekill skrev:Vidergav jo bare en tråd herfra forrummet !!?
Det undre mig desuden at der skrives fra 7 forskellige brugernavne(joekill, carsten2, Artemia, nicole, kelly, greenwolf og peniledrip) på din IP adresse, og har derfor svært ved at tolke dig 110% seriøst - ikke dermed sagt at det alle er dine profiler det kan jo være i deler computer.
Tilbage til trådens emne, hvis du eller Per A mener det skal diskuteres mere kan i starte en ny tråd, sende en PB/mail eller ringe - eller komme forbi

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Er det invitation til juleøl og gløgg? :par:Brian skrev: eller komme forbi
PS! lidt unfair med de der CIA/FBI/KGB metoder mht. IP-logs, hvordan skal man så efterhånden svine nogen til....... måske? Tænk lige på det

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Hello everybody!
Så har jeg fået styr på det.
Datoen for ankomsten bliver sandsynligvis den 18 feb kl 21 om aftenen i Fredericia som første stop. Derefter ca kl 23 00 ved Odense Banegårds parkerings plads.
Der er 3 indtil videre der har sprunget fra at bestille denne gang, Så hvis der er nogen der SKAL bestille nogle varer, "og ikke bare se den" må de gerne sende mig en PB.
Så har jeg fået styr på det.
Datoen for ankomsten bliver sandsynligvis den 18 feb kl 21 om aftenen i Fredericia som første stop. Derefter ca kl 23 00 ved Odense Banegårds parkerings plads.
Der er 3 indtil videre der har sprunget fra at bestille denne gang, Så hvis der er nogen der SKAL bestille nogle varer, "og ikke bare se den" må de gerne sende mig en PB.
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Halløjsa igen.
En lille briefing. Jeg ved med sikkerhed at der kommer nogle ekstreme lækre koraller samme weekend som jeg skal pakke koraller sammen hos grosisten. Det bliver prima kvali. Der er kun 2 uger tilbage til de sidste bestillinger skal foretages. Datoen for ankomsten bliver sandsynligvis den 18 feb kl 21 om aftenen i Fredericia som første stop. Derefter ca kl 23 00 ved Odense Banegårds parkerings plads.
Der er 2 yderligere indtil videre der har sprunget fra at bestille denne gang, Så hvis der er nogen der SKAL bestille nogle varer, "og ikke bare se den" må de gerne sende mig en PB.
Hvis der er nogen der har spørgsmål så spørg endelig
En lille briefing. Jeg ved med sikkerhed at der kommer nogle ekstreme lækre koraller samme weekend som jeg skal pakke koraller sammen hos grosisten. Det bliver prima kvali. Der er kun 2 uger tilbage til de sidste bestillinger skal foretages. Datoen for ankomsten bliver sandsynligvis den 18 feb kl 21 om aftenen i Fredericia som første stop. Derefter ca kl 23 00 ved Odense Banegårds parkerings plads.
Der er 2 yderligere indtil videre der har sprunget fra at bestille denne gang, Så hvis der er nogen der SKAL bestille nogle varer, "og ikke bare se den" må de gerne sende mig en PB.
Hvis der er nogen der har spørgsmål så spørg endelig