Fårk.. Det der sne der regner med på den side - Er da godt nok træls at se på... Yrk!AB skrev:Jeg fandt lige nedenstående tråd, der omhandler denne tråd, så synes lige jeg vil dele den med jer....
http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... 0319#50319
Koral bestilling
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Senest rettet af Musiker lør 29. dec 2007 18:25, rettet i alt 2 gange.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
- hanxa
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Galten
kan du ikke åbne excel filer, kan du hente dette program
http://www.softwarepatch.com/software/excelviewer.html
http://www.softwarepatch.com/software/excelviewer.html
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
"liv" er vist så meget sagthanxa skrev:Hvad hulen er der stadig liv på nordicreefforum?

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Har kigget på listen, og der er en ting som jeg ikke kan finde ud af.
Hvad betyder alle de ** og !! som står ud for visse ting.
Hvorfor er en han og en hun billigere end 1 par?? Her er det Genicanthus
arterne jeg tænker på.
Og lige til dem der har pico og nano akvarier. Kig på de arter der hedder Eviota og Trimma.
De ses meget sjældent i handlen, for de er bitte bitte små, men meget intersante
arterne jeg tænker på.
Og lige til dem der har pico og nano akvarier. Kig på de arter der hedder Eviota og Trimma.
De ses meget sjældent i handlen, for de er bitte bitte små, men meget intersante
Senest rettet af Carsten lør 29. dec 2007 23:37, rettet i alt 1 gang.
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Hej du! C står for "Cultured" Dvs de er dyrket på egen farm i EU. Ligesom de fleste"ulovlige" koraller på listen, der ikke meget at frygte.Moby - Kan du ikke lave en oversigt over hvad de forskellige ting betyder, som der står efter artikelnummeret?? Ved tridacna står der nummerne, og så "C !". Betyder der at der skal cites, og så "!" betyder ??
Sorry jeg er ikke helt med. Hvad mener du?hvad skal der til for at få de papir der skal til mon ??? kan alle bare få dem ell hvordan er det med det ??
Jeg har skrevet om de der ** tidligere. Det betyder en del forskellige ting. Blandt andet at priserne kan variere en smule, samt at de kan have begrænset antal af dem på lager. Jeg kan foreksempel tage derned efter en bestemt art der slet ikke er der fordi en anden købte de 4 de havde tilbage før mig, samt at priserne på dem kan blive højere fordi de skal kompensere for tabet af dem hvis de ikke oveleve karantæne perioden på 3 mrd. Dvs hvis de foreksempel har 3 Zebrasoma rostratum 3 til 3000 kr stk og en af dem dør. koster de 2 nu istedet for 4500 kr.Har kigget på listen, og der er en ting som jeg ikke kan finde ud af.
arterne jeg tænker på.
Og ja angående der der med par synes jeg også er mystisk. jeg kan forhører mig om det på mandag, men jeg ved ikke om det betyder at det er ynglepar eller whatever. Anyways jeg skal nok finde ud af det!
Og angående trimma og Eviota kan jeg kun give dig ret. Der var en sidste gang der købte nogle stkker af den, jeg troede det var guppi unger
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Rolig rolig, jeg spurgte jo bare fordi jeg ikke vidste hvad det stod for.moby skrev:Hej du! C står for "Cultured" Dvs de er dyrket på egen farm i EU. Ligesom de fleste"ulovlige" koraller på listen, der ikke meget at frygte.Moby - Kan du ikke lave en oversigt over hvad de forskellige ting betyder, som der står efter artikelnummeret?? Ved tridacna står der nummerne, og så "C !". Betyder der at der skal cites, og så "!" betyder ??

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Jo jo. Jeg blev ikke fornærmet eller noget. Jeg håber da ikke det lød forkert, hvad jeg skrev. Jeg er bare lidt pissed over nordicreef.Rolig rolig, jeg spurgte jo bare fordi jeg ikke vidste hvad det stod for.

Men de har fået svar tilbage!
Senest rettet af moby søn 30. dec 2007 02:12, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
jeg tænker på det cites de snakker om ??Citat: ‹ Vælg ›
hvad skal der til for at få de papir der skal til mon ??? kan alle bare få dem ell hvordan er det med det ??
Sorry jeg er ikke helt med. Hvad mener du?
Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
- carsten2
- Pudsereje
- Reactions:
- 17
Har lige set listen hos en ven.
Spændende, men lidt for spændende ind imellem
Håber sq folk tænker sig om inden de lader sig friste og
køber en super gifitg blåringet blæksprutte
eller nogle af de herre giftige fisk, der er på listen.
Fx stenfisk, og andre lign skorpionfisk på listen.
Det er altså dyr man stensikkert dør af, hvis man blive stukket ...
Mon det overhovedet er lovligt at holde så giftige dyr ??
Man må jo dårlig nok holde en dansk hugorm i terrarie.
Tør du håndterer en 20-30 cm grim, fed stenfisk, Moby ?

Man burde også inden køb, kigge på tråden om håbløse arter.
Der er mange dyr som bare ikke egner sig til fangeskab,
og dem er der også en del af på mobys liste...
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Har lige set listen hos en ven.
Jeg er enig. Og hvis man er klog nok bestiller man heller ikke sådan en. Under alle omstændigheder ville jeg aldrig medbringe sådan en!
Er nyt medlem, som det sidste stykke tid har haft megen sjov med at følge jeres diskussioner om cites og i særdeleshed om Skov- og Naturstyrelsens inkompetence. Nogle af de ting der er kommet frem lyder fuldstændigt uhyrligt og, hvis det virkelig er sandt, så må det bestemt være en lækkerbisken for pressen (se i den forbindelse den sideløbende diskussion på http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... 0319#50319).
Nu er det bare sådan, at vi, som det også skrives flere steder, er en lille sammenspist gruppe med fælles mål for øje. Det har sine fordele, men så sandelig også sine ulemper. Når en medimport er gået galt, så er det nemmeste for den/de ansvarlige at give SNS skylden. Problemet er bare, at SNS ikke har mulighed for at give svar på tiltale og at alle derfor bare må stole på de ansvarlige medimportører når de oplyser, at det selvfølgelig ikke var deres fejl at folk mistede deres koraller/penge. Alle faktuelle ting kendes således kun af personen der har ansøgt om cites og af SNS.
Selv hvis man ringer ind til SNS for at få oplysninger omkring en konkret sag, så kan man ikke få svar. Dette skyldes ikke SNS, men derimod de forvaltningsretlige regler de følger. På samme måde som oplysninger ikke kan opnås omkring naboens boligsikring, så kan oplysninger om en konkret ansøgning om cites ikke opnås af andre end den person der har ansøgt.
Hvis der virkelig ønskes klarhed omkring de medimporter der er gået skævt, så vil jeg foreslå de ansvarlige medimportører, at de giver SNS grønt lys til at udtale sig omkring de specifikke importer; hvis de ikke har noget at skjule, så er der vel ikke noget problem!

Nu er det bare sådan, at vi, som det også skrives flere steder, er en lille sammenspist gruppe med fælles mål for øje. Det har sine fordele, men så sandelig også sine ulemper. Når en medimport er gået galt, så er det nemmeste for den/de ansvarlige at give SNS skylden. Problemet er bare, at SNS ikke har mulighed for at give svar på tiltale og at alle derfor bare må stole på de ansvarlige medimportører når de oplyser, at det selvfølgelig ikke var deres fejl at folk mistede deres koraller/penge. Alle faktuelle ting kendes således kun af personen der har ansøgt om cites og af SNS.
Selv hvis man ringer ind til SNS for at få oplysninger omkring en konkret sag, så kan man ikke få svar. Dette skyldes ikke SNS, men derimod de forvaltningsretlige regler de følger. På samme måde som oplysninger ikke kan opnås omkring naboens boligsikring, så kan oplysninger om en konkret ansøgning om cites ikke opnås af andre end den person der har ansøgt.
Hvis der virkelig ønskes klarhed omkring de medimporter der er gået skævt, så vil jeg foreslå de ansvarlige medimportører, at de giver SNS grønt lys til at udtale sig omkring de specifikke importer; hvis de ikke har noget at skjule, så er der vel ikke noget problem!

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Jeg er enig. Og hvis man er klog nok bestiller man heller ikke sådan en. Under alle omstændigheder ville jeg aldrig medbringe sådan en!Har lige set listen hos en ven.
Vedrørende de håbløse arter skal du lige passe lidt på med hvad du siger. Jeg er enig at de arter som du nævner er næsten håbløse. Men alle de fisk har gået i karentæne i mindst 3 mrd, så helt håbløs er det ikke. Jeg har foreksempel en fisk som du nævner er håbløs men købte den fra samme forhandler for et år siden, og den hygger sig i bedste velgående i min balje. Men klart man kan ikke være heldig hver gang dog øges sandsynligheden med forhandlerens karantæne periode.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Hvorfor ikke?Peter Leen skrev:SNS ikke har mulighed for at give svar på tiltale
De kan da bare oprette en profil her på foraet som alle andre! Tror oven i købet vi kan få Brian til at lave et "Myndigheds" logo i stil med forhandlernes

Men nu ligger det sådan Peter, at der er mange vidner til deres inkompetance, så hvis du tror vi tager "med-importørenes" ord for pålydene er du helt gal på den!
Jeg må (som før) desværre konstaterer at det er sørgeligt at danmark er blevet en nation af stikkere med ondt i røven, og at det oven i købet anses som "ok

Moby jeg tager hatten af for dit initerativ, der gives fuldstændig støtte, som alle iniertiver får, der giver mig noget billiger end de etablerede, kan gøre det.
Den dag vi ser forhandlererne have deres egne importer, i deres akvarier mere end 24 timer er konkurrencen ved at være tilpas....indtil da er der kun for få med-importer.
Forresten vil jeg gerne have en liste per_ammekilde@hotmail.com
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- ringsborg
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8320 Mårslet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Århus syd
- Kontakt:
Hej også en liste til mig
MVH:
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
http://www.srilanka-holidayhouse.com/
http://www.amluck.dk
viewtopic.php?t=3138
Bjarne Ringsborg
ca 3 M. Saltvand
http://www.srilanka-holidayhouse.com/
http://www.amluck.dk
viewtopic.php?t=3138
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2860 Søborg
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
også en liste til mig som sagt.'
thomas@klovnfisken.dk
thomas@klovnfisken.dk
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
@ Per A: Super god ide, men det løser jo stadig ikke problemet med, at SNS ikke kan diskutere/kommentere på konkrete sager, medmindre de involverede parter giver deres tilladelse til det. Derudover kommer så alt det praktiske: Hvad skal SNS svare på, og hvornår? Har man generelle spørgsmål der omhandler de områder SNS administrerer, så kan man jo altid kontakte dem via de normale kanaler.
Hvad med om i til hjemmemødet inviterede SNS, for den vej igennem at få en konstruktiv dialog i gang?

Hvad med om i til hjemmemødet inviterede SNS, for den vej igennem at få en konstruktiv dialog i gang?

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Noget af det er noget vrøvl som du skriver.Peter Leen skrev:Er nyt medlem, som det sidste stykke tid har haft megen sjov med at følge jeres diskussioner om cites og i særdeleshed om Skov- og Naturstyrelsens inkompetence. Nogle af de ting der er kommet frem lyder fuldstændigt uhyrligt og, hvis det virkelig er sandt, så må det bestemt være en lækkerbisken for pressen (se i den forbindelse den sideløbende diskussion på http://www.nordicreefforum.dk/forum_pos ... 0319#50319).
Hvorfor skulle Skov og Naturstyrelsen ikke måtte fortælle hvorfor noget bestemt ikke kan importeres??
Ud fra det som du skriver, lyder det som om du sidder og forvalter en stol i S&N. En skrivebords biolog som aldrig har været ude og kigge på tingene i den virkelige verden.
Du skriver at S&N ikke kan tage til genmæle. Synes da du klarer det for dem.