Brug af Grotech doserings pumpe
- enzo65
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
Brug af Grotech doserings pumpe
Jeg har et Red Sea Max og har lige købt en Grotech TEC III NG doserings enhed med 3 pumper og koral AB&C. Bør jeg udover AB&C tilsætte andet? Eller er alt indeholdt i dem? Hvordan med calcium? Det skal nok lige siges at jeg har 12 LPS koraler og en Tridacna maxima
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- enzo65
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
Ja jeg har testsæt men ikke til magnesium så det må jeg ud og købe.
Jeg var med på at der skulle calcium i hvis det manglede men var ikke klar over om det var indeholdt i ABC. Jeg tilsætter det i øjeblikket manuelt når der er behov så det bliver jeg ved med.
Jeg tilsætter ABC for at give koralerne de sporelementer som de har brug for. Jeg har godt set at der har været en del indlæg om hvorvidt det er nødvendig. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er nødvendigt men jeg kan da se at der er en del der bruger dem og er glade for det så jeg gå da ud fra at det ikke kan skade.
Hvordan med foder til koralerne, hvad skal de have og hvor meget?
Jeg var med på at der skulle calcium i hvis det manglede men var ikke klar over om det var indeholdt i ABC. Jeg tilsætter det i øjeblikket manuelt når der er behov så det bliver jeg ved med.
Jeg tilsætter ABC for at give koralerne de sporelementer som de har brug for. Jeg har godt set at der har været en del indlæg om hvorvidt det er nødvendig. Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er nødvendigt men jeg kan da se at der er en del der bruger dem og er glade for det så jeg gå da ud fra at det ikke kan skade.
Hvordan med foder til koralerne, hvad skal de have og hvor meget?
980 ltr. med buet front http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=38261
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
<ProvoMode>
Hvis det var mig, ville jeg benytte udstyret (Grotech III) til at tilsætte balling, så udnytter du dit dyrt indkøbte legetøj til andet end at tilsætte algerfoder.
</ProvoMode>
Syntes du skal anskaffe dig noget litteratur der beskriver korallernes behov, f.eks. Eric Borneman Aquarium Corals - For du er ligesom startet det mest ligegyldige hjørne
Hvis det var mig, ville jeg benytte udstyret (Grotech III) til at tilsætte balling, så udnytter du dit dyrt indkøbte legetøj til andet end at tilsætte algerfoder.
</ProvoMode>
Syntes du skal anskaffe dig noget litteratur der beskriver korallernes behov, f.eks. Eric Borneman Aquarium Corals - For du er ligesom startet det mest ligegyldige hjørne