jeg tilsætter nu saliferts KH+ pulver ca en gang om ugen for at holde KH oppe. men kan jeg ikke bare dosere det i mit osmosevand som topper af automatisk. så vil der jo ske en meget mindre svingning i KH værdierne ?
jeg tilsætter også tropic marine bio calsium og magnesium. kan jeg ikke også blande det i mit osmosevand ?
Så har man 1 god blanding som tilføre langsomt i stedet for kun 1 gang i ugen. virker da nemere, er der noget jeg har misset her ?
God Bag jul og Godt nytår
tilsætning i osmosevand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- JJ
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2730 Herlev
- Saltvand siden?: 2007
Det kan du vel godt.
Det er bare noget som kan tage rigtig lang tid at finde ud af hvor meget der skal tilsættes før dine værdier er stabile hele tiden.
Nu er dit akvarie kun på 112 lt. Så det er ikke meget der skal tilsættes.
Hvis du er i tvivl om dine forskellige sporelementer kan opløses direkte i dit osmosekar, så bland det i noget vand i forvejen i nogle flasker. Og tilsæt det så derefter i dit osmosekar.
Du skal bare huske at tømme dit osmosekar HELT hver gang du fylder osmosekarret op igen med både vand og sporelementer. Så dine værdier ikke skyder i vejret pludselig hvis du har blandet oven i den rest der var tilbage.
Det er bare noget som kan tage rigtig lang tid at finde ud af hvor meget der skal tilsættes før dine værdier er stabile hele tiden.
Nu er dit akvarie kun på 112 lt. Så det er ikke meget der skal tilsættes.
Hvis du er i tvivl om dine forskellige sporelementer kan opløses direkte i dit osmosekar, så bland det i noget vand i forvejen i nogle flasker. Og tilsæt det så derefter i dit osmosekar.
Du skal bare huske at tømme dit osmosekar HELT hver gang du fylder osmosekarret op igen med både vand og sporelementer. Så dine værdier ikke skyder i vejret pludselig hvis du har blandet oven i den rest der var tilbage.
576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra