Lad os få nogle anmeldelser af RedSeaMax på bordet.. Der er godt og vel gået et år siden det kunne købes på nettet.. Akvariet blev årets produkt 2006.. Mange har postet akvarietråde med akvariet.. en del er blevet solgt videre..
Min anmeldelse
Jeg har selv haft dette akvarie. Jeg var en af de første der fik det og havde det kørende i godt 5 måneder. Jeg syntes det var et rigtig flot akvarie i sig selv og smart, den første af slagsen. Jeg fik enorm meget erfaring på baggrund af dette, men opdagede også nogle kritikpunkter..
Lys - 110 watt, det var desværre ikk nok til at holde de fede SPS, men LPS rækkede det til, som jeg også nød godt af..
Cirkulation - Jeg savnede en del mere cirkulation, sølle 1000 l/t var det originale.. Jeg har i flere tråde om akvariet set at der var tilføjet en pumpe i kampen mod cyano.. Også placeringen af pumperne kunne jeg ikke helt se ideen i, i min verden ser jeg det mere logisk at placere dem i bunden for at "skubbe" alle affaldstoffer op mod overfladen - tilmed ville dette også løse et andet STORT problem, nemlig tendensen til bobler, mere om det senere..
Varmen - Jeg havde store problemer med varmen, jeg måtte åbne foderlåget og skummerlåget og sætte en gulvventilator op foran vandoverfladen for at kunne holde temperaturen nede..
Tilføjelse af teknik - Da akvariet er så komplet, så synes det var lidt irriterende at man ikke rigtig kunne tilføje noget teknik andet end pumper eller skifte noget ud, jeg ønskede rigtig meget at modificere en HQI, men måtte erkende at det ikke kunne lade sig gøre..
Hvis jeg skal give en bedømmelse af det.. Så vil det får 4 stjerner ud af 5 stjerner.. Jeg tror det gik lidt for hurtigt med at realisere det, istedet for lige at gennemtænke det fuldstændig.. Men behandling af ledninger, udseende og den nemme tilgang til tingene er helt i top, hvilket gør det til et perfekt begynderakvarie..
Nogle andre kritikpunkter, som jeg ikk har været ude for, men har hørt om, det har været blæserne og uret.. Problemet var blæserne var vist kun tilfældet for de første modeller, hvilket også er en af grundene til mit udsagn om at det ikk blev helt gennemtænkt nok..
Kom endelig med jeres anmeldelser af det, da det nok vil hjælpe en del nybegyndere med overvejelsen..
Jeg har også lavet en afstemning som i meget gerne må bidrage til..

Sådan så mit akvarie lige inden jeg besluttede at sælge det: