måtte sælge mit store akvarie, da børnene tager alt min tid, men alligevel ikke helt
Her er mit nye..... med mine gamle ting i.... det fylder jo godt nok, men solgte også en stor del fra.
hvad synes i...
Hvis der en som kan hjælpe mig med de blæsere, de larmer...hvad kan jeg gøre..
michael
Vedhæftede filer
12-11-07 043.JPG (83.8 KiB) Vist 632 gange
12-11-07 044.JPG (72.5 KiB) Vist 632 gange
12-11-07 053.JPG (53.81 KiB) Vist 632 gange
12-11-07 054.JPG (54.74 KiB) Vist 634 gange
12-11-07 056.JPG (83.43 KiB) Vist 635 gange
Senest rettet af michael26 lør 17. nov 2007 09:29, rettet i alt 1 gang.
jeg ville mene der er lys nok, nu er det heller ikke de mest lyskrævende koraller jeg har i.... men hvilken en mener du den der er lilla eller den røde....
det er helt sikkert et af de flotteste RS akvarier!!! Så har jeg noget at stræbe efter...
jeg syntes også de blæsere brøler godt ... har en plan om at bygge en lampe med LED og så bruge en lydløs blæser til nedkølingen af den, så slipper man også af med varmen fra lampen.
Skummeren ved jeg ikke hvad man kan gøre, dog har jeg hørt en skifte til en anden skummer... kan ikke huske om det fungerede for ham...
ja jeg havde noget larm med mine blæsere. men skiftede dem ud med nogle lownoise blæsere. boblerne klarede jeg ved at sætte en blå filtersvamp fast der hvor varmelegemet sidder. og så flytte varmelegemet over ved skummeren
Den voldsomme lyd fra skummeren skulle kun være fra luft-indløbet... hvad kan der mon gøres ved det?
Måske en længere slange så man kan putte den ned i skabet og lyden vil reduceres lidt??? Prøv det!!!
Jeg er blevet okay tilfreds med mit red sea max og synes faktisk det køre meget godt, MEN de små bobler driver mig til vanvid, kom med jeres ideer. tak
Hejsa. Jeg er også RSM ejer, og jeg har kommet boblerne til livs. Måske fordi jeg lader mine blæsere pege op mod overfladen? Hvordan drejer I jeres.?
Har tænkt at lyddæmpe skabet nedenunder, fordi der også skabes resonans den vej, og dette kan vel gøres, lidt som man gør med computer kabinetter. - Isolere med noget skum materiale inde i skabet, på siderne. Man kan tydeligt høre forskel, når skabslågen åbnes, og når den lukkes, også hvis man trykker hånden mod lågen. osv. Så tror dette kunne være en måde at dæmpe brummelydene en del.?
Hvorfor piller i ikke varmelegemet ud? Det har jeg gjort, da det var for svært at holde temp. under de 30 grader ellers. Nu ligger min temp. fint på 24-25 grader. Min stue temp. ca. 22 grader.
Gruer dog også en smule for sommerens komme. Har hørt fra flere, at det er noget af en kunst, at holde temp. nede, når det bliver varmere i vejret, især når det er så lille.
Jeg opfatter at den øvrige larm kommer fra skummeren, og det er der vist ikke noget råd for? Eller hva?
Mvh KL
mine udgange fra pumperne peger også op, men det har intet af sige, tror ikke det hjælper meget med dit skab, jeg skifter skummeren ud med en luftskummer de er sku også bedre og larmer ikke halvt så meget som den gør.....
jep det er solgt..... har nu et 530l. med tropheus flok, og hvor er det nemt og ingen stress og de er faktisk sjove... men salt kommer tilbage men først om lang lang tid... træt af det og så kan jeg sku heller ikke tåle det salt! udslæt på mine arme og hænder og det er det sku ikke værd.