vil det være utilrådeligt at bruge rejer i lage til fodring af eksempelvis euphyllia og anemone, eller skal der bruges frisk frost fra fryseren........
De rejer der står i mit køleskab er der vand, salt og sukker i, skal der bruges en halv til en hel reje hver gang, tror jeg ikke det kan rykke noget, men læs hvad der er tilsat, vi lagde en halv blåmusling i til rejer og eremitter i går det havde de meget hygge ud af.
ja der må være forskel for dem vi kan købe her der er der konsaviringsmiddeler i (har også selv arbejdet på rejefabrik og sjovt nok kunne vi aldrig få at vide hvad der helt presis er i lagen)
Mit akvarie foder blend har friske fisk, rejer og andet.
Men jeg bruger ogsaa oesters paa daase. Men kun hvis det er lagret i vand.
Det maa ikke vaere i olie eller noget.
I netto kan man købe en pose med blandet frosne ting. der er blæksprutte, muslinger, rejer, og sikkert også andre ting. Det bruger jeg til min anemone i ny og næ.
Spørgsmålet er nok snarere om det kan betale sig, når de først er åbnet så holder de sig ikke så længe i lage, jeg ville ihvertfald ikke bruge dem 2 dage efter de er åbnet, så er det nok alligevel nemmere og billigere med de frosne.
Mikkel E skrev:Spørgsmålet er nok snarere om det kan betale sig, når de først er åbnet så holder de sig ikke så længe i lage, jeg ville ihvertfald ikke bruge dem 2 dage efter de er åbnet, så er det nok alligevel nemmere og billigere med de frosne.
Sludder med dig, de kan faktisk holde sig op til 10 dage, efter åbning forudsat at du ikke hælder lagen ud og kun tager dem op du skal bruge, med en ren ske, og en god kvalitet rejer selvfølgelig.
Helena skrev: Sludder med dig, de kan faktisk holde sig op til 10 dage, efter åbning forudsat at du ikke hælder lagen ud og kun tager dem op du skal bruge, med en ren ske, og en god kvalitet rejer selvfølgelig.
hmm.. hvis de kan holde sig 10 dage er der også andet en vand og sukker i.. der findes ikke noget så letfordævligt som skaldyr.. om det er ved fiske manden eller brugsen er sådan set lige meget da de alle mærker kommer fra en eller anden fabrik.. og den bedste kvalitet reje køber man enten løsfroset eller som hel med skald (skal lige skynde mig at sige jeg godt selv kan lide rejer i lage) men der er ikke der men for den bedste kvalitet..
DEn bedste kvalitet reje køber man som reje i lage, kun tilsat salt o sukker, som mig bekendt er nogle af de bedste og ældste konserveringsmidler der findes Hilsen Fiskehandleren.Vi sælger frosne skalrejer, løsfrosne rejer i lage kommer ikke af døren i min forretning.
løs frosne rejer i lage har jeg da heller aldrig hørt om.. ikke meget løsfrost i noget der vil være en stor klump..men er det alm løsfrost vi snakker om de er og vil være de bedste... ikke tilsat noget som helst kogt og froset samme dag de er fanget.. skal så lige tilføjes der at der jo så heller ikke er så meget smag ved dem da da ikke er andet en salt i vandet når de bliver kogt. og ikke ligger i en væske som giver rejen smag