pumpetårne
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
pumpetårne
Jeg sidder og tumler med tegningerne til mit nye akv, og tænker på at lave 4 pumpetårne, hvad er meninger og erfaringerne med dem. for og imod
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg lavede 2 stk, som der har været afbilledet her på forummet. De fungerede ganske godt. Men hvis jeg skulle lave dem idag, ville opbygningen blive anderledes.
De 2 første var et nedløbsrør som jeg havde skåret til og lavet 2 huller i til pumperne. Rørene blev beklædt med skum som jeg pressede døde levende sten ned i. Inden jeg var kommet så langt havde jeg monteret dem på et par store sten, for at få stabilitet i dem og for at sørge for de stod tilnærmelsevis lodret. Efter hærdningen skar jeg så meget afskummet som overhovedet muligt væk, for at opdriften forsvandt.
Pumperne kunne kun bevæges 1 millimeter eller så til siden.
Næste generation som jeg var igang med, ville jeg havde haft placeret i hjørnerne. hullerne til pumperne vile nok have været blevet lidt større, da min ide var at montere pumperne på et kugleled, så de kunne drejes langt mere end de første kunne. Hvordan jeg ville have haft monteret dem rent praktisk ved jeg ikke for så langt kom jeg aldrig, men kugleledene blev indkøbt
De 2 første var et nedløbsrør som jeg havde skåret til og lavet 2 huller i til pumperne. Rørene blev beklædt med skum som jeg pressede døde levende sten ned i. Inden jeg var kommet så langt havde jeg monteret dem på et par store sten, for at få stabilitet i dem og for at sørge for de stod tilnærmelsevis lodret. Efter hærdningen skar jeg så meget afskummet som overhovedet muligt væk, for at opdriften forsvandt.
Pumperne kunne kun bevæges 1 millimeter eller så til siden.
Næste generation som jeg var igang med, ville jeg havde haft placeret i hjørnerne. hullerne til pumperne vile nok have været blevet lidt større, da min ide var at montere pumperne på et kugleled, så de kunne drejes langt mere end de første kunne. Hvordan jeg ville have haft monteret dem rent praktisk ved jeg ikke for så langt kom jeg aldrig, men kugleledene blev indkøbt
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
jeg regnede med at bygge dem udenpå akvariet. det er indbygget så der er masser af plads bagud
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Der kan du se lidt på JJs balje eller visse andre her på siden.
Men det giver desværre den ulempe at man ikke kan omdirigere strålen fra pumpen(med mindre man derpå montere PVC fittings) !
Men det giver desværre den ulempe at man ikke kan omdirigere strålen fra pumpen(med mindre man derpå montere PVC fittings) !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Det en nogen af grundene til jeg overvejer dem, at de er skjult og nemme at komme til. Det bliver 4 stk nano 6055
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
hi.. jeg kan ikke se nogle billeder, kun et rødt kryds
Lige et spørsmål kan man ikke købe en wavebox med controller og så kun smide pumpen i et pumpe tårn og få samme efekt som hvis man puttede en wavebox inde i akvariet ?
Hvis det vil virke er det da noget nemere og skjule en wavebox på.
Efter og have set JJ akvarie virkker det ret fedt med de tårne uden på akvariet når nu man afligevel ikke kan se dem.
Steen
Hvis det vil virke er det da noget nemere og skjule en wavebox på.
Efter og have set JJ akvarie virkker det ret fedt med de tårne uden på akvariet når nu man afligevel ikke kan se dem.
Steen