Skummer til 250 ltr.
Skummer til 250 ltr.
Hejsa
Ja jeg er så forsigt igang med at købe udstyr hjem så mit 250 ltr. kan blive konverteret til saltvand.
I den forbindelse er jeg blevet anbefalet hhv. en luft skummer og en Deltec Ap525 / Ap600 / Ap600.
Jeg kan godt se at der er prisforskel. men hvis man kigger på ydelse sat i forhold til pris og kigger på at det jo faktisk er et lille akvarie hvilken model vil i så anvende?
Mvh
Michael
Ja jeg er så forsigt igang med at købe udstyr hjem så mit 250 ltr. kan blive konverteret til saltvand.
I den forbindelse er jeg blevet anbefalet hhv. en luft skummer og en Deltec Ap525 / Ap600 / Ap600.
Jeg kan godt se at der er prisforskel. men hvis man kigger på ydelse sat i forhold til pris og kigger på at det jo faktisk er et lille akvarie hvilken model vil i så anvende?
Mvh
Michael
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er fordele og ulemper ved begge typer! Fordelen ved en luftskummer, er at den ikke larmer ret meget. Men i de små størrelser er effekten begrænset. En venturiskummer er langt mere effektiv, men larmer noget mere. Jeg ville ikke være i tvivl om at der skulle stå deltec på skummeren, og jo større jo bedre.
- Christian
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: NORGE BERGEN
Re: Skummer til 250 ltr.
Det er flere fordeler med å velge en Deltec, du vil få en skummer av meget god kvalitet, om du ønsker å kjøpe en større balje senere så har du skummeren og slipper å tenke mer på den, om du på sikt velger å legge ned baljen vil du få mer penge igjen for en stor Deltec en for en lille lufteskummer, jeg vil absolutt anbefale en APF600 basert på egne og meget positive erfaringer, jeg har nu kjørende en 525liter med 170liter sump og det fungerer utmerket, i min garasje står et 750 liters balje med en 114liter sump som bare venter på å overta plassen i stuen og der kommer jeg til å benytte APF600 for jeg er overbevist om at den takler en sådan balje, så lykke til med ditt valg og til slutt må jeg få si at det er den siste ting du bør spare dine penge på er skummeren, her bør du gå for gull.Mack skrev:Hejsa
Mvh
Michael
Mvh
Christian...
Hejsa
Tusind tak for jeres input...jeg har jo også selv gået med den tanke at det måske ville være bedre med en APF600, end en lille luftskummer, men mente jo faktisk at en så stor skummer ville være lidt overkill til et lille 250 ltr.
Jeg har i denne forbindelse valgt at kigge på hvad jeg ville have og ikke hvad der var billigst.
Jeg har valgt at købe en overløbsboks for at undgå hulboring men for at bevare muligheden for en sump.
Jeg har et gammelt 63 ltr akvarie som jeg forventer skulle anvendes som sump, mener i det er for lille eller kan det lige gå an?
Mvh
Michael
Tusind tak for jeres input...jeg har jo også selv gået med den tanke at det måske ville være bedre med en APF600, end en lille luftskummer, men mente jo faktisk at en så stor skummer ville være lidt overkill til et lille 250 ltr.
Jeg har i denne forbindelse valgt at kigge på hvad jeg ville have og ikke hvad der var billigst.
Jeg har valgt at købe en overløbsboks for at undgå hulboring men for at bevare muligheden for en sump.
Jeg har et gammelt 63 ltr akvarie som jeg forventer skulle anvendes som sump, mener i det er for lille eller kan det lige gå an?
Mvh
Michael
Hej Carsten
Det jeg har er 60x35x30 cm og det er et der ikke er i brug..jeg vil ikke afvise at når jeg når til opstart at det ikke skulle blive mit 112 ltr istedet for det er nemlig helglas og 80 cm lang.
Men lige en anden ting, nogen som har erfaring med denne skummer:
Schuran Jetskim 120
Så ville jeg gerne have lidt input hvad angår larm osv. i forhold til Deltec.
Mvh
Michael
Det jeg har er 60x35x30 cm og det er et der ikke er i brug..jeg vil ikke afvise at når jeg når til opstart at det ikke skulle blive mit 112 ltr istedet for det er nemlig helglas og 80 cm lang.
Men lige en anden ting, nogen som har erfaring med denne skummer:
Schuran Jetskim 120
Så ville jeg gerne have lidt input hvad angår larm osv. i forhold til Deltec.
Mvh
Michael