Jeg staar og skal et smut hjem til Danmark her 14 dage over julen og da saltvands hobbyen har fanget mig siden jeg forlod Dk saa kunne jeg godt taenke mig at slaa et smut omkring lidt forskellige dyrehandler med saltvands interesse for at laere lidt om forskellene mellem verdensdelene.
Familien er i naerheden af Esbjerg, men slaar ogsaa et smut hen over Fyn og muligvis en tur naer Aalborg.
Saa to spoergsmaal.
Hvad boer jeg se i de omraader (hvis der er en butik)?
I Danmark generelt, hvor glade er folk for saltvands forretningerne? Og her holdes personlige meninger om den og den butik gerne vaek. Jeg er ikke interesseret i at Viggo koebte en fisk der doede naeste dag saa nu er han sur paa Jens (Viggo og Jens er opdigtede navne for at beskytte de uskyldige

Jeg har en eller anden ide om at Danmark og dansk behandler dyr bedre end her i USA.
Her hvor jeg bor har der vaeret tre butikker. Nummer 1 fik mig igang til at starte med. De solgte mig en hel masse som jeg siden fandt ud af var noget juks. Jeg tar det som min egen skyld og en dyr laerestreg da jeg ikke satte mig bedre ind i hobbyen foer jeg gik igang. Men resultatet er at jeg ikke handler der mere.
Nummer 2 var helt fantastisk. Alting var en tur igennem karantaene plus diverse kure. Desvaerre gik den ned da ejeren nok var for venlig og ikke tjente hvad han burde.
Nummer 3 var et sted imellem men har lige lukket doerene her for en uge eller to siden.
Saa der er en enkelt tilbage, den jeg ikke handler i saa nu er det tilbage til online handel som jeg heldigvis har haft utroligt godt held med.
Men, hvordan staar det til i Danmark?