Foderklemme
- Robcus
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Maltagade 5, st. 2300 København S
Foderklemme
Jeg havde bestilt en foderklemme hos korallen, da jeg skulle have lidt forskelligt, men da jeg så skulle åbne den, sagde det "knæk" og den plasticting som holder klemmen sammen gik i 3 stykker.
Nu har jeg forsøgt at lime den med en limpistol, men det er ikke ligefrem det kønneste syn, når den stadig skal kunne lukke sammen.
Er der nogen der evt. kan give mig et fif til hvordan den kan laves på en ordentlig måde??
Nu har jeg forsøgt at lime den med en limpistol, men det er ikke ligefrem det kønneste syn, når den stadig skal kunne lukke sammen.
Er der nogen der evt. kan give mig et fif til hvordan den kan laves på en ordentlig måde??
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har været ude for det samme. Og forsøgte også at lime den. Men belastningen er for stor til at limningen kan holde.
Så jeg droppede den, og gik tilbage til min egen billige udgave.
Et stykke levende sten, et stykke fiskesnøre og så en tøjklemme
snøren bindes fast til stenen, og xx antal cm fra stenen bindes klemmen fast. Den løse ende af snøren bindes fast til et søm eller lign. oven for akvariet.
Klemmen skal med ca 6 månedes mellemrum skiftes når fjerderen er rustet op.
Så jeg droppede den, og gik tilbage til min egen billige udgave.
Et stykke levende sten, et stykke fiskesnøre og så en tøjklemme
snøren bindes fast til stenen, og xx antal cm fra stenen bindes klemmen fast. Den løse ende af snøren bindes fast til et søm eller lign. oven for akvariet.
Klemmen skal med ca 6 månedes mellemrum skiftes når fjerderen er rustet op.
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg brugte tidligere min algemagnet til at fodre med nori.... det er ikke en fed idékrebs36 skrev:Hej. Jeg har set et eksempel på fodring med salat blad, hvor det bare er sat i klemme i rude magneten. Det virkede fint.
Dette kunne jo sikkert også bruges til Nori tangen og andet.?

Jeg kunne slet ikke få lov at gøre ruderne rene, da de havde vænnet sig til, at algemagneten betød mad. Jeg havde konstant en 4-5 fisk "på slæb" rundt i baljen og selvom det var meget festligt, så var det sgu lidt træls at alt der stod forrest blev væltet af fiskene.
/Kim