Alex, du skal ikke regne med, at modnet vand har nogen fordele som sådan. Det er ihvertfald aldrig rigtig blevet påvist, modnede sten er en anden snak, da det er i stenene af det "gode" bakterier lever. Så modnet vand, giver jeg personligt ikke meget for....! Så hvis du ikke kan nå at sætte det op, så smid det ud og lav noget nyt, jeg tror næpper at du vinder eller taber noget either way (udover det du har betalt for vandet).
Herzberg skrev:Alex, du skal ikke regne med, at modnet vand har nogen fordele som sådan. Det er ihvertfald aldrig rigtig blevet påvist, modnede sten er en anden snak, da det er i stenene af det "gode" bakterier lever. Så modnet vand, giver jeg personligt ikke meget for....! Så hvis du ikke kan nå at sætte det op, så smid det ud og lav noget nyt, jeg tror næpper at du vinder eller taber noget either way (udover det du har betalt for vandet).
enig, og behold dunkene til andet brug (osmose evt.)
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
Vandet er hældt i 4 stk 25L dunke, har dog en mindre regnvands tønde på 150L?
har tænkt mig at købe en ekstra powerhead på et tidspunkt, ved bare ikke hvad for en endnu.
vandet kostede 1kr literen, så det er ikke alverden, har nok lidt mere dårlig somvittighed over det besvær Thomas gjorde
god service det fik jeg ihvertfald i klovnfisken:)
Mvh Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Vandet er hældt i 4 stk 25L dunke, har dog en mindre regnvands tønde på 150L?
har tænkt mig at købe en ekstra powerhead på et tidspunkt, ved bare ikke hvad for en endnu.
vandet kostede 1kr literen, så det er ikke alverden, har nok lidt mere dårlig somvittighed over det besvær Thomas gjorde
god service det fik jeg ihvertfald i klovnfisken:)
okay det jo ikke så vildt, bare alt vandet i tønden og så et powerhead i.
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
Saa ville jeg nok have brugt de 100kr paa salt istedet
Gammelt vand skal cirkulere ellers raadner det affald der er i det da vandet ikke bliver iltet.
De bakterier der er gode og som omdanner ammoniak til nitrit, og derefter bakterier der maesker sig i nitrit og danner nitrat vil dukke op hvis du stiller et glas poste vand paa et bord. Det tager lidt laengere tid men de vil komme til vandet igennem luften.
Modnet vand (gammelt udbrugt vand) ville ikke have nogen plads i mit akvarie og jeg smider ca. 100 liter i afloebet hver uge