Mantis reje?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Mantis reje?
Ja, jeg er sgu lidt bange for, at jeg har fået mig en mantis reje. Når lyset slukkes i akvariet og rummet, så hører jeg tit de her klik lyde. Når jeg tænder lyset omkring akvariet, så forsvinder det selvfølglig. Så jeg har ikke rigtig nogen mulighed for at se, hvor den skulle holde til. Er der en eller anden måde man kan være sikker på det er en mantis og ikke bare en pistolreje?
Her den anden dag fandt jeg også en krabbeklo ligge i midten af sandet. Jeg har godt nok ikke set nogle krabber i akvariet. Men kunne det ikke godt tyde på det var en mantis reje? Og hvordan kan man egentlig fange sådan én, hvis jeg ikke kan finde ud af hvor den holder til?
Her den anden dag fandt jeg også en krabbeklo ligge i midten af sandet. Jeg har godt nok ikke set nogle krabber i akvariet. Men kunne det ikke godt tyde på det var en mantis reje? Og hvordan kan man egentlig fange sådan én, hvis jeg ikke kan finde ud af hvor den holder til?
Mit 130 L akvarie - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=9779
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Jeg har haft stenene i 5 måneder. Jeg er ikke helt sikker på, hvor de kommer fra før. Jeg købte dem af Moby. Han havde vist hentet dem et eller andet sted før. Den laver de klik lyde flere gange i træk. Det kan være ret irriterende når man prøver at sove. Så det må vel næsten være en søknæler. Af fisk har jeg to klovne, to damsler og en gul kirurg. Er der nogen af dem, som kan lave "klik"-lyde?
Jeg tænkte mere på, at den havde dræbt krabben. Og derfor lå krabbekloen ude på sandet. Jeg så lige en film om den på youtube, hvor den godt nok fik nakket krabben.
Hmm.. ja du har måske ret i at man kan skærer en flaske og vender den øverste del rundt, så kan man lave det om til en fælde, men hvad kan man lokke den derind ind med?
Jeg tænkte mere på, at den havde dræbt krabben. Og derfor lå krabbekloen ude på sandet. Jeg så lige en film om den på youtube, hvor den godt nok fik nakket krabben.
Hmm.. ja du har måske ret i at man kan skærer en flaske og vender den øverste del rundt, så kan man lave det om til en fælde, men hvad kan man lokke den derind ind med?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
"damsler" er mange forskellige fisk, men dem der hedder Dascyllus er kendt for at kunne klikke og det indtil mange gange. Mener også men er ikke 100% sikker på at nogle klovnfisk gør det.
At der ligger en krabbeklo er ikke ensbetydende med at krabben er død, den kan blot have skiftet skal, den har et såkaldt exoskelet(udvendigt skelet)
At der ligger en krabbeklo er ikke ensbetydende med at krabben er død, den kan blot have skiftet skal, den har et såkaldt exoskelet(udvendigt skelet)
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg har mistet:
1: klovne fisk
3: kardinal
1: fire goby
og det er uden jeg finder døde fisk i akvariet eller noget.. alle fiskene så fine ud indtil de magisk vis bare forsvinder...
og lige pt kan jeg ikke finde min seksstribet gylte... alle andre fisk stor trives alle pletterne på min pallet kirug er væk osv osv..
begynder at tro det kan være mine slange søstjerner..
1: klovne fisk
3: kardinal
1: fire goby
og det er uden jeg finder døde fisk i akvariet eller noget.. alle fiskene så fine ud indtil de magisk vis bare forsvinder...
og lige pt kan jeg ikke finde min seksstribet gylte... alle andre fisk stor trives alle pletterne på min pallet kirug er væk osv osv..
begynder at tro det kan være mine slange søstjerner..
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
Okay. Så satser jeg bare på, at det er fiskene der laver klik lydene. selvom det er lidt halv irriterende, men det er der jo ikke noget at gøre ved.
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Der er ikk andet at gøre en at tilbringe en hel aften foran baljen og se om der er noget der rør sig 

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
bliver lige nød til at spørge..
Slange søstjerner, de napper vel ikke levende fisk? for nu skal jeg ha opklaret hvor mine fisk forsvinder hen.. jeg har sådan en grøn slange søstjerne, med masser af små pigger på.. som igår var ved at nuppe min røde søstjerne.. har også en brun slange søstjerne men den virker ikke nær så agresiv.?
Slange søstjerner, de napper vel ikke levende fisk? for nu skal jeg ha opklaret hvor mine fisk forsvinder hen.. jeg har sådan en grøn slange søstjerne, med masser af små pigger på.. som igår var ved at nuppe min røde søstjerne.. har også en brun slange søstjerne men den virker ikke nær så agresiv.?
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Der findes ellers optil flere arter, hvor "hammeren" er et spyd lignende instrument den jager igennemfisken og spidder den og tager den med ned tilbage i hulen .. om det er tilfældet her vil jeg ikke gøre mig klog på .En manti tager kun fisk hvis den ikke kan finde andet...og kun fisk der er mindre end den selv!
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Haha....jo men tror vist at en mantis der skal spidde selv en gobi, er for stor til at opholde sig ubemærket i et akvariehellfish skrev:Der findes ellers optil flere arter, hvor "hammeren" er et spyd lignende instrument den jager igennemfisken og spidder den og tager den med ned tilbage i hulen .. om det er tilfældet her vil jeg ikke gøre mig klog på .

Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)