jeg har et søæbel, som stille og roligt skrumber mere og mere ind, det kommer stadig ud med dens fangearme og filtrer vandet, så går da udfra at det stadig får noget at spise.
Lars M skrev:Slår i øvrigt alt i hjel når den dør.
tænker du ikke på hvis den begynder at gyde???
og det kan du jo ikke svare så sikkert på at den gør, det kommer jo an på hvor stort et akv.det er, og hvor meget vand der er, og hvor kraftig din afskumning er
den skulle efter hvad jeg har læst mig til, udskille en gift når den dør, så jeg Tror Lars har ret
Mvh. Brian Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand og sikke stille der blev i det lille hjem *GG* Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Morten: Jeg ville få den op af akvariet. Hvis den dør, begynder den at udskille en gift, og den er MEGET giftig. Ville være ærgeligt at få slået det hele ihjel, blot på grund af et dumt søæble.
Carsten skrev:Morten: Jeg ville få den op af akvariet. Hvis den dør, begynder den at udskille en gift, og den er MEGET giftig. Ville være ærgeligt at få slået det hele ihjel, blot på grund af et dumt søæble.
ja det er rigtig nok. men tror nu ikke på at det vil slå det hele ihjel, da det kun er på størrelse med en valnød, og jeg har 1100 litervand med en kraftig skummer på. men selvfølig ingen grund til at tage chancer.
Du skal da fodre den med plankton.
Går ikke ud fra det er det du gir dine fisk ?
Brug levende plankton eller som alternertiv Phytoplan
sammen med marine snow.
Der hvor de lever er vandet helt grumset af plankton, og de kan blive store som håndbolde.
Hvis den dagligt ser runken og slatten ud, er det op med den. Den skal være flot udspilet i kroppen og jævnligt putte sine fangarme ind i munden for optagelse af fodret.
Anyway det passer totalt godt med hvad andre har oplevet. Æblerne dør efter et lille års tid uden ordentlig fodring, efter at være skrumpet ind til det rene ingenting.
Og ja, de ER giftige både levende som døde.