cm fisk pr L vand
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Lyngby
cm fisk pr L vand
Hey
Er der en tommelfingerregl for cm fisk/L vand ?
Har 128 L ... er der nogen med samme liter antal der har en arts samt antals liste for fisk+andet
VH Jannick
Er der en tommelfingerregl for cm fisk/L vand ?
Har 128 L ... er der nogen med samme liter antal der har en arts samt antals liste for fisk+andet
VH Jannick
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Kunne da egentlig være en god idé at have en tommelfinger regel om sådanne forhold....men problemet ville desværre vise sig at være en ligning der også skulle indeholde en række variabler der hver især var bestemt af ens udstyr!
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Nordjylland
ved mindre det lykkes dig at få hugo'en til at tage andet foder end alger fra akvariet vil den nok ikke holde så længe,
2xKlovnfisk
1xGramma loreto
1xGoby af en art (eksempeltvis Cryptocentrus cinctus)
1xseksstribet gylte
1x anden lille fisk (eksempeltvis Elacatinus prochilos eller Elacatinus figaro)
blot et forslag på en fiskebestand, men husk at fiskene skal introduceres over en længere periode
2xKlovnfisk
1xGramma loreto
1xGoby af en art (eksempeltvis Cryptocentrus cinctus)
1xseksstribet gylte
1x anden lille fisk (eksempeltvis Elacatinus prochilos eller Elacatinus figaro)
blot et forslag på en fiskebestand, men husk at fiskene skal introduceres over en længere periode
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
Her kan du se mit: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 5&start=90
Det er vidst også snart tid til lidt nye billeder, men det kommer nok snart
Det er vidst også snart tid til lidt nye billeder, men det kommer nok snart

- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det kommer an på om du fodre dem, hvis ikke så tilføre du jo ikke så meget næring så det vil helt sikkert nok være en mulighed med nogle af dem du nævner
krebs, søstjerner og muslinger tror jeg de færreste fodre, (skal self ikke gøre mig klog på hvad andre gør
)
nogle af mine rejer fodre jeg, og andre finder selv mad, så jeg vil ikke mene at du behøver at nedjustere
krebs, søstjerner og muslinger tror jeg de færreste fodre, (skal self ikke gøre mig klog på hvad andre gør

nogle af mine rejer fodre jeg, og andre finder selv mad, så jeg vil ikke mene at du behøver at nedjustere
MVH
Mathias
STATUS:
Mathias
STATUS:
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg har tidligere haft et 54 l nano med 2 klovnfisk og tre rejer (lystmata - wurdemani, debelius og amboinensis) uden nogen problemer, dog er der stor forskel på hvor sky de forskellige er.
hvis du vil ha krebs (går ud fra at du mener eremit krebs? ) så skal du gøre op med dig selv hvad du priotere højest af dem og snegle, for du skal være mere end almindelig heldig hvis det skal lykkes dig at ha begge slags over en længere periode.
Der er ikke noget problem med muslinger hvis bare du har lys nok over
hvis du vil ha krebs (går ud fra at du mener eremit krebs? ) så skal du gøre op med dig selv hvad du priotere højest af dem og snegle, for du skal være mere end almindelig heldig hvis det skal lykkes dig at ha begge slags over en længere periode.
Der er ikke noget problem med muslinger hvis bare du har lys nok over
MVH
Mathias
STATUS:
Mathias
STATUS:
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
Jeg har to muslinger i mit og dem er jeg ret glad for. Men vent lidt med muslinger, jeg ville ikke putte dem i som det første 
Rejer har jeg ikke så gode erfaringer med, de kan ikke lide alt for store temperatursvingninger har jeg fundet ud af...
Erimitkrebs er sjove at have i starten, men de kan godt blive nogle lømler, som Mathias også er inde på

Rejer har jeg ikke så gode erfaringer med, de kan ikke lide alt for store temperatursvingninger har jeg fundet ud af...
Erimitkrebs er sjove at have i starten, men de kan godt blive nogle lømler, som Mathias også er inde på

- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg synes at sneglene spiser mere på ruden hvor eremitterne spiser på stenene, men med tiden vil eremitterne dræbe hinanden og sneglene (her snakker jeg cerit, turbo og lignende arter)
jeg har pt kun stormatella snegle og nogle meget små snegle tilbage og to eremitter og har haft en del andre snegle og ca 8 eremitter
jeg har pt kun stormatella snegle og nogle meget små snegle tilbage og to eremitter og har haft en del andre snegle og ca 8 eremitter
MVH
Mathias
STATUS:
Mathias
STATUS: