Stresssymptomer hos gule kirugfisk
Stresssymptomer hos gule kirugfisk
Hej
Endelig har jeg fået et par fisk i baljen. Det drejer sig om en gul kirug og en gulhalet damsel. Min gule kirug har bare to hvide streger på hver side. Jeg synes man kan se denne streg på alle gule kiruger men ikke altid lige tydeligt. Da min kirug lige kom i akvariet var stregen helt krid hvid og meget tydelig. Har det noget at gøre med stress eller er det bare forskelligt fra fisk til fisk?
Endelig har jeg fået et par fisk i baljen. Det drejer sig om en gul kirug og en gulhalet damsel. Min gule kirug har bare to hvide streger på hver side. Jeg synes man kan se denne streg på alle gule kiruger men ikke altid lige tydeligt. Da min kirug lige kom i akvariet var stregen helt krid hvid og meget tydelig. Har det noget at gøre med stress eller er det bare forskelligt fra fisk til fisk?
Den ser også ud til at have det fint, men det er alligevel sært at nogen har stregen mens andre ikke har. Den jeg har er meget nervøs lige nu. Hvis man går hen til akvariet gemmer den sig straks så man er nødt til at stå på en hvis afstand før den tør svømme rundt. Jeg håber dog den vender sig til det efterhånden, men det kan jo godt være at det er det der stresser den.