Erfaring med hvidbrystet kirurg
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8800 Viborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: viborg
Erfaring med hvidbrystet kirurg
Har hørt mange der har prøvet den, kan det virkelig ikke lade sig gøre at have den...?
Eller er der nogen erfaring her inde..
Eller er der nogen erfaring her inde..
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg har haft min i 1 månede ca. eneste problem jeg har, er nogle hvide pletter, som jeg har døjet lidt med de sidste par uger, ser dog ud til de er ved at aftage efter jeg købte nogle flere rejer til at pudse mine fisk.. (der var til tider kø ved de 2 jeg havde i forvejen. ser altså sjovt ud når der er 4 kiruger der alle vil pudses på samme tid..)
- Sir-DeltA
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7700 Thisted
Jeg har en som går sammen med 10 andre kirurger og en clown trigger.
Den er ganske nem og holde syntes jeg, men desværre syntes jeg min ser lidt tynd ud. Og det er sku ikke nemt og fede den op med nori tang og lign. når man har en Clown Trigger der går helt amok på ligemeget hvad man smider i baljen.
Eksempel. 10cm x 10cm plade nori tang kværner Triggeren på under 10 sec. uden de andre når og lugte til det.
Den er ganske nem og holde syntes jeg, men desværre syntes jeg min ser lidt tynd ud. Og det er sku ikke nemt og fede den op med nori tang og lign. når man har en Clown Trigger der går helt amok på ligemeget hvad man smider i baljen.
Eksempel. 10cm x 10cm plade nori tang kværner Triggeren på under 10 sec. uden de andre når og lugte til det.
880L Woha + 200L sump, Deltec Gear: AP702 / PF601 / FR616 / NF511 -Tunze Gear: 2x 6201 / CO2/temp controller / 7095. 2x 400W HQI E40 @ Reeflux 12.000K, Red Dragon 8400 L/T retur.
--- Deltec kick ass ---
--- Deltec kick ass ---
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Mads-Fisk>
det er kun min pallet og hvidbrystet der har problemerne, før den hvidbrystet kom i, havde min pallet aldrig problemer, så aner ikke lige hvad der giver problemet. Jeg har overvejet at købe noget uv, men har ikke lige set noget til salg brugt endnu. Regner med at købe noget hvidløg og give dem lidt af det med tang.. ellers er mine problemer med pletterne på vej tilbage. Der ud over kan jeg sige at alle mine fisk spiser godt, og er godt fedet op!
det er kun min pallet og hvidbrystet der har problemerne, før den hvidbrystet kom i, havde min pallet aldrig problemer, så aner ikke lige hvad der giver problemet. Jeg har overvejet at købe noget uv, men har ikke lige set noget til salg brugt endnu. Regner med at købe noget hvidløg og give dem lidt af det med tang.. ellers er mine problemer med pletterne på vej tilbage. Der ud over kan jeg sige at alle mine fisk spiser godt, og er godt fedet op!
Jeg har haft min i lidt over 6 månder og den er dejlig tyk og fed.
Mit problem er at den ikke tager noget foder overhovedet hverken noritang eller frost.
Men den nipper konstandt i mine sten efter alger og dem er der masser af til den jeg tror også den tager de små dyr der er i de lev.sten.
Den har på intet stidspunkt haft pletter men nu har jeg også UV på mit akvarie.
Ellers kan jeg kun sige det er en supper lækker fisk.
steen
Mit problem er at den ikke tager noget foder overhovedet hverken noritang eller frost.
Men den nipper konstandt i mine sten efter alger og dem er der masser af til den jeg tror også den tager de små dyr der er i de lev.sten.
Den har på intet stidspunkt haft pletter men nu har jeg også UV på mit akvarie.
Ellers kan jeg kun sige det er en supper lækker fisk.
steen
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
Så skal det prøves..
Så er den kommet i nu..
- Vedhæftede filer
-
- IMG_6868 (Large).JPG (87.64 KiB) Vist 3825 gange
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Jeg har også bestilt en fra HLC medimporten, så nu må vi se.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det er godt nok en skøn fisk du har fået dig der, har du andre kiruger end den, vi har en gul og en palet, kunne godt lide at vide om den kunne gå sammen med de 2, det skal lige siges at vores palet er utroligt nysgerrig og faktisk meget sød over for andre fisk ( småskør)
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Hartman
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
sammensætning..
Har selv 3 gule, 1 palet, 2 Ctenochaetus tominiensis,1 Naso lituratus ,1 Naso vlamingii, 1 Zebrasoma veliferum, 2Acanthurus olivaceus,
Har hørt at de bare ikke må have samme fason , så skulle man kunne sætte mange sammen..Men det ser ud til at det passer..
Har hørt at de bare ikke må have samme fason , så skulle man kunne sætte mange sammen..Men det ser ud til at det passer..