fisk og koraller
- Tanimus
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2765 Smørum
- Geografisk sted: smørum sjælland
fisk og koraller
jeg har et problem.. jeg har Odonus niger og Dascyllus albisella og har fået af vide de napper af koraller, ved nogen om det passer?
vil jeg gerne vide inden jeg anskaffer mig koraller
vil jeg gerne vide inden jeg anskaffer mig koraller

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Har dit akvarie kørt i 12 dage og har du allerede sat fisk i? Du risikerer at de dør da dit akvarie ikke er indkørt ordenligt. Hvis du har startet op med indkørt vand, sten og bundlag er dine chancer bedre, men under alle omstændigheder er det for tidligt.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Okay, så burde problemet ikke være så stort. Du kan nok godt få lidt alger efter at der er blevet rodet rundt med sten og bundlag, men ikke noget, som tager livet af dine fisk 

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Lad akvariet få ro! nu du har haft rodet rundt i det kan der være noget nitrat/fosfat i vandet. Det får algerne til at blomstre op. Og derfor skal du måske have fat i noget rowaphos til at fjerne det med.
Din skummer skal være absolut fit for fighting.
Vent 1 måneds tid før end du kommer mere liv i akvariet.
Hvad er det for noget HQI din onkel importer? Det er ikke alt der er egnet til akvariebrug.
Din skummer skal være absolut fit for fighting.
Vent 1 måneds tid før end du kommer mere liv i akvariet.
Hvad er det for noget HQI din onkel importer? Det er ikke alt der er egnet til akvariebrug.
- Tanimus
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2765 Smørum
- Geografisk sted: smørum sjælland
han har selv saltvand så det er det rigtige lys, men da han ikke kendte så meget til de overstående fisk kunne han ikke hjælpe mig.. desværre men jeg vil så lade det få noget ro og så anskaffe mig noget rowaphos, tusind tak for alle svarene jeg vil da lige vende tilbage så når det er ved at være tid