alge fasen

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

alge fasen

Indlæg af Thue »

Hej alle sammen er fornyligt startet op med salt. Har siddet og læst en masse om jeres erfaringer med hensyn til opstart og med hensyn til de forskellige alge faser. jeg kan så forstå at de faser skal over ståes inden at man begynder og tilsæte fisk. som jeg kan forstå tager nogle måneder. Mit akv har nu kørt en md. alle mine værdier er som de skal være. Så mit spørgsmål er så hvordan kan det være at jeg ikke får alle de store brunalger som jeg har set mange får i opstart. Jeg har kun fået meget lidt brunalger og det ligner faktisk et akvarie som har kørt længe. Går så og overvejer hvornår jeg kan begynde og sætte lidt fisk i. Det skal lige siges at det var et brugt akv hvor jeg fik meget af vandet, bundlag med og et par enkelte fisk. og de levende sten er fra et akv som har kørt i 2 år. Akvariet er et hjørne på 320l + 40 sump

Hilsen Thue
Brugeravatar
martin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2700 Brønshøj
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af martin »

En stor del af grunden til at du ikke har set den store mængde brunalger er at du har brugt indkørte sten.
Sumpen var godt nok ikke stor, er der plads til vandet ved strømafbrydelse?
/martin
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

som martin nævner er der minimal belastning..
du kan sagten sætte en enkelt fisk i og fodre den hverdag.
hvis du ikke ser nogen ændringer,kan du rolig dobbel op dit foder.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

tilsæt et par snegle, krebs, rejer og et par enkelte fisk og ta det stille og roligt. Når man som sagt bruger indkørte sten, så bliver ens indkørings fase også mindre. f.eks kom jeg fisk i mit efter ca 14-20 dage uden problemer. Jomfru fisk er f.eks ret hårdfør.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Målte lige sumpen efter, den er på 85L og ikke 40 så havde vidst misforstået noget. Det skulle være lavet sådan at der ikke render vand over ved strømafbrydelse. Jamen det lyder jo godt så vil jeg prøve stille og roligt med en enkelt fisk og se hvodan det går Tak
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Thue »

Jeg har lidt snegle + krebs og et par enkelte rejer som fulgte med de har gået der lige siden opstart. og et par enkelte koraller er det da også blevet til. Så nu glæer jeg mig bare til lidt fisk men tager nok en enkelt til og starte med for og se hvordan det går. Men er glad for og høre at indkørte sten mindsker vente tiden :P
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"