Kan nogen fortælle mig, om dette akvarie på 240L vil kunne bruges til saltvand.?
Det er et jeg har set dette til salg som ferskvands akvarie, men man kan vel godt bygge sådan et om, kan man ikke.? Og i såfald hvordan, hvis nogen har bud på dette.?
Selvfølgelig kan du det, spørgsmålet er om der kan bygges nok lys ind i lampekassen....hvis ikke skal du nok have en ny lampe og så kan det være det er for dyrt hvis lampen kasseres.
Har du et link til den side hvor du har set det?
jeg troede fejlaktigt af det var akryl pga de buede hjørner og jeg er 100 på det er limet bagglas og tog lige fejl med det fra netto så der skulle ikke være nogen ko på isen med salt i min fejl
Målene kan ses her på det indsatte billede. Jeg ved ikke om de mål jeg gav før blev misforstået, men nu skulle der ikke være noget at tage fejl af. Det glæder mig, at nogen mener det godt kan benyttes til salt. Det er ihvertfald et ret pænt skab og akvarie, efter min mening.
Det er stadig rigtig højt i forhold til dybden, det bliver svært at få lavet en stenopsætning i højden.
Nu ved jeg ikke hvordan skabet er indrettet, men det ligner ikke du kan have en sump deri, for det ser ud til at der er skillerum i skabet.
Problemet med mange af de der "ferskvandsskabe" er at de ikke kan tåle fugtigheden inde i skabet, og vil efter kort tid svulme op, og derfeter brase sammen, eller bare blive ustabile. Akvariet er dog ikke noget problem,d er skal bare bore et par huller i.
Med venlig hilsen
Thomas støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år. Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk