Koral- og fiskesending hos Klovnfisken d. 23/10/2007
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Michael<<
Du skrev: "Men hvis en nybegynder ser din besked med at man godt kan få et flot akvarie uden tålmodighed, ja så kan det hurtigt gå galt for den nye saltvandsakvarist."
Og denne besked, du mener kan give negative følger for en nybegynder, er en besked, hvor jeg siger, at tålmodighed kan være godt, men man kan godt få en flot balje uden at have tons vis af tålomdighed inden for alle områder i denne hobby.
Så vidt jeg ved, er der ikke nogen butik i DK., der selv har dem gående i karantæne før salg.
Du skrev: "Men hvis en nybegynder ser din besked med at man godt kan få et flot akvarie uden tålmodighed, ja så kan det hurtigt gå galt for den nye saltvandsakvarist."
Og denne besked, du mener kan give negative følger for en nybegynder, er en besked, hvor jeg siger, at tålmodighed kan være godt, men man kan godt få en flot balje uden at have tons vis af tålomdighed inden for alle områder i denne hobby.
Så vidt jeg ved, er der ikke nogen butik i DK., der selv har dem gående i karantæne før salg.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Har faktisk for nylig læst på en forretnings hjemmeside at alle fisk at alle fisk går i karantæne en uge, dagen efter en større sending kunne man så læse på samme side at sendingen fra dagen før næsten var udsolgt såå nogen steder går en uge altså meget hurtigt. Så vil jeg foretrække en ærlig forretning så ved man da hvad man har at rette sig efter.Lord Mike skrev:Ved ikke helt hvor du har det fra, i hvertfald ikke fra mig da jeg aldrig har sagt at det er vildtledende med tålmodighed, faktisk tværtimodmads-fisk skrev:Jeg synes ikke det er vildledende at sige, det er en fordel med god tålmodighed.![]()
Og vi er kun enige omkring at kunder der køber fisk mm stort set inden de er pakket ud, selv må tage konsekvensen af dette når nu butikken har valgt at sælge uden en karantæne periode. Om en karantæne periode vil hjælpe på evt. dødsfald vides ikke, men hvis det gør tja så kan jeg jo godt se en pointe i hvorfor man gerne vil sælge hurtigst muligt.......
Er der nogle som ved om andre saltvandsbutikker her i danmark har karantæne på nyankommet dyr
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Mads det jeg mener med tålmodighed (ikke tonsvis, men bare helt alm. tålmodighed) kan nok også siges på en anden måde, nemlig at bruge sin sunde fornuft. Men det der er sund fornuft for nogen behøver ikke være det for andre hvis den fornødne viden ikke haves.
Men det lader åbenbart til at det kun er dem der sælger ferskvandsfisk som har karantæne på nyankommet dyr, Hmmmm.
Helena hvis en butik skriver sådan på sin hjemmeside og ikke overholder dette, tjaa så kan jeg godt forstå du finder et andet sted at handle. Men om den ene eller anden butik er ærlig finder man nok ikke helt ud af da det nok kommer mest an på hvilken en af kunderne man spørger (den tilfredse kunde eller den utilfredse kunde)
Men det lader åbenbart til at det kun er dem der sælger ferskvandsfisk som har karantæne på nyankommet dyr, Hmmmm.
Helena hvis en butik skriver sådan på sin hjemmeside og ikke overholder dette, tjaa så kan jeg godt forstå du finder et andet sted at handle. Men om den ene eller anden butik er ærlig finder man nok ikke helt ud af da det nok kommer mest an på hvilken en af kunderne man spørger (den tilfredse kunde eller den utilfredse kunde)
- joekill
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: 4600
Det er sikkert rigtigt, de gange jeg har været der, har jeg set døde fisk i baljerne. Som regel nogle stykker + fisk med div skader.mads-fisk skrev:Der er da helt sikkert nogle af dem, der ikke overlever den første uge.
Og hver gang Hovgård stolt oploader sine mange billeder, er synet lidt det samme.
Som regel nogle afmagrede Zanclider, tynde kaninfisk, klauderni med manglende finner osv...
En gut tidliger i tråden skrev, , lækker sending...
Det var bare det jeg ikke syns det var!

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Joekill> Nu er Hougaard vel ikke ansvarlig for hvordan fiskene ser ud hos klovnfisken og om de går i karantæne osv?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Betragt mig som pressenHvilken tilknytning Hovgård har til klovnfisken aner jeg ikke,
men det er da cool han gider lægge alle de billeder op !

- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Er det Mads fisk på billedet nr.: Klovnfisken231007_032_sized ???
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Som allerede sagt til div. kunder og kollegaer, så lader jeg det blive længere og længere for hver af disse kommentarer jeg fårJesper B skrev:Jeg tror sku vi skal samle sammen til en tur til frisøren til den unge mand så hans mor kan blive glad for ham igen

Det er dog en del kortere nu end på billedet.
Hvis du vil lave indsamling til mine frisørregningner, vil jeg dog ikke forhindre dig i det

-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Ja var det min hund så skulle den klippes 

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Op med humøret Lord Mike, vidste du ikke at "vores" frits kendetegner mænd med masser af testeron...og hvad dertil hører!
Kom hjem forbi mig Mads, så klarer jeg dig når ungerne alligevel får en tur med trimmeren på kam no 1.
Kom hjem forbi mig Mads, så klarer jeg dig når ungerne alligevel får en tur med trimmeren på kam no 1.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon