DIY kalkreaktor
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
DIY kalkreaktor
Har fundet en masse store acryl rør på ebay og tror jeg vil overveje at lime en stor kalkreaktor sammen.
Er der nogle som har gode links med ideer ser jeg dem gerne...
Og er der nogle der ved hvilke pumper der kan holde længe til det hårde miljø ser jeg det også gerne !
Er der nogle som har gode links med ideer ser jeg dem gerne...
Og er der nogle der ved hvilke pumper der kan holde længe til det hårde miljø ser jeg det også gerne !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Melev har et eksempel på en DIY kalkreaktor: http://www.melevsreef.com/dj88.html
Jeg har faktisk altid undret mig over hvorfor skummere, filtre, reaktorer osv altid skal være runde ? Det må da, alt andet lige, være lettere at sætte en gennemføring i en plan flade end i en rund?
Ang. pumper, så er en pH på 6-7 altså ikke et specielt hårdt miljø. Det store kalk-indhold betyder heller ikke det store, da pH'en netop er så lav. Alt i alt mener jeg ikke der er noget i vejen for at bruge alm. PH's til reaktoren.
/Kim
Jeg har faktisk altid undret mig over hvorfor skummere, filtre, reaktorer osv altid skal være runde ? Det må da, alt andet lige, være lettere at sætte en gennemføring i en plan flade end i en rund?
Ang. pumper, så er en pH på 6-7 altså ikke et specielt hårdt miljø. Det store kalk-indhold betyder heller ikke det store, da pH'en netop er så lav. Alt i alt mener jeg ikke der er noget i vejen for at bruge alm. PH's til reaktoren.
/Kim
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Du kan også kikke ind på Wrangs hjemmeside igen
Brian det ender jo med du bliver den nye DIY Konge

Brian det ender jo med du bliver den nye DIY Konge

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Nolan - Aquamedics er også firkantede
Tak for link !
I min gamle Deltec sad et Aquabee PH og brugte man ikke de helt rigtige keramiske aksler så åd miljøet en rotor om måneden !
Seadooman - Ja det kan jeg se ! Og tjaa man er vel en nærig hund - prøv du selv at kigge priser på udstyr i 2000 liters klassen, det er sygeligt dyrt

I min gamle Deltec sad et Aquabee PH og brugte man ikke de helt rigtige keramiske aksler så åd miljøet en rotor om måneden !
Seadooman - Ja det kan jeg se ! Og tjaa man er vel en nærig hund - prøv du selv at kigge priser på udstyr i 2000 liters klassen, det er sygeligt dyrt

Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Hougaard - Det lyder underligt jeg havde selv fat i Deltec i sin tid og skulle der have en speciel rotor og aksel da de ellers blev slidt ovale og larmede.
Fisker - Firkantet er vel netop ikke praktisk i forhold til rund med hensyn til rengøring
Fisker - Firkantet er vel netop ikke praktisk i forhold til rund med hensyn til rengøring

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Men nu er det selvfølgelig på en Korallin kalkreaktorBrian skrev:Hougaard - Det lyder underligt jeg havde selv fat i Deltec i sin tid og skulle der have en speciel rotor og aksel da de ellers blev slidt ovale og larmede.

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde