RSR - virker ikke for mig
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7190 Billund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Billund
RSR - virker ikke for mig
Nu har jeg over de sidste tre uger behandlet med RSR (tre gange )lavet vandskifte (2 gange) og øget cirkulationen (fordoblet) i mit akvarie... men tre dage efter at jeg har suget det røde stads op, efterfulgt af en rsr behandling kommer det røde slim igen. Jeg har lavet "stil noget slim i mørke testen" What to do???
Btw. det er UltraLife Read Slime Remover jeg har brugt
Btw. det er UltraLife Read Slime Remover jeg har brugt
- Kraede
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7190 Billund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Billund
Ja, en ske pr. 15 gal (ca 60 L), jeg tænker på om "medicinen" måske han være for gammelt.
Akvariet har nu fået i alt fire behandlinger.
1. for to uger siden efter jeg havde suget det synlige slim op og ca 15% vandskift
2. 48 timer efter
3. 1½ uge efter 2. behandling
4. 24 timer efter 3. behandling
Nu er sandet og stenene begyndt at få pletter med slim igen...
Akvariet har nu fået i alt fire behandlinger.
1. for to uger siden efter jeg havde suget det synlige slim op og ca 15% vandskift
2. 48 timer efter
3. 1½ uge efter 2. behandling
4. 24 timer efter 3. behandling
Nu er sandet og stenene begyndt at få pletter med slim igen...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du checker trådene om cyanobakterier, så vil du se at jeg har skrevet at en svag overdosering, fik has på dem hos mig.
første omgang fuldte jeg doseringen til punkt og prikke, det tog det meste, men ikke altsammen. Da den var galt igen 3 uger senere, fik det en OD og så var det væk.
Og skummeren har været slukket i den tid den skal??
første omgang fuldte jeg doseringen til punkt og prikke, det tog det meste, men ikke altsammen. Da den var galt igen 3 uger senere, fik det en OD og så var det væk.
Og skummeren har været slukket i den tid den skal??
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Prøv et andet mærke RSR
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Martin01
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg brugte Antired - Det virkede!
Jeg fik at vide af forhandleren (jeg ved ikke om det er løgn) at hvor RSR er antibiotika er Antired bakterier der dræber Cyanobakterien. Uanset hvad så virkede, men her blev jeg også anbefalet at lave en lille overdosering. Akvariets beboere er ikke glade, vandet bliver gult som tis og skummeren går helt amok hvis man tænder den.
Efter ca. 2 dage var alt cyano helt væk og jeg startede skummeren. Jeg har aldrig set det siden.
Det skal dog siges, at mit cyano opstod under opstarten.
Jeg fik at vide af forhandleren (jeg ved ikke om det er løgn) at hvor RSR er antibiotika er Antired bakterier der dræber Cyanobakterien. Uanset hvad så virkede, men her blev jeg også anbefalet at lave en lille overdosering. Akvariets beboere er ikke glade, vandet bliver gult som tis og skummeren går helt amok hvis man tænder den.
Efter ca. 2 dage var alt cyano helt væk og jeg startede skummeren. Jeg har aldrig set det siden.
Det skal dog siges, at mit cyano opstod under opstarten.