Blåt lys forrest?
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg, KBH
Blåt lys forrest?
Jeg har til mit 250 l en hgi 250 w og 2 T5 rør, hvor af det ene er blåt og det andet hvidt.
Jeg har bare ingen ide om det blå lys skal være forrest eller bagerst!
Jeg har bare ingen ide om det blå lys skal være forrest eller bagerst!
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
For korallernes skyld vil jeg også mene der er ligemeget.
Men jeg ville placere røret så det lyser fra den vinkel som du kigger på akvariet fra.
Det fremhæver jo farverne på koraller og fisk, så mon ikke du får mest ud af det hvis det blå rør belyser den side af korallene som du ser.
Men tror ikke det har den store betyndning om det sidder 20 cm i den ene eller anden side.
Men jeg ville placere røret så det lyser fra den vinkel som du kigger på akvariet fra.
Det fremhæver jo farverne på koraller og fisk, så mon ikke du får mest ud af det hvis det blå rør belyser den side af korallene som du ser.
Men tror ikke det har den store betyndning om det sidder 20 cm i den ene eller anden side.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg, KBH
Jeg regner med at min hqi kun skal køre 6 timer dagligt, så vil jeg have mit T5 i den resterende tid. Fx fra 10 - 17 og igen fra 22 - 24, sådan for lige at starte og slutte dagen med mindre lys.
HQI fra ca 17 - 23 hvor jeg er hjemme.
Det blå lys skulle gerne starte dagen kl 9 - 10 og tændes igen fra 17-1.
Hvis det giver for lidt lys, har jeg også 2 T8 lys i hvidt og blåt, samt en blå diode til natlys.
Jeg er modtagelig over for ideer, da jeg skal til at lave en lyskasse.
Jeg vil sætte hqi fast på væggen med nogle vinkler og rørene i lyskassen. Håber at få en ven til at hjælpe mig med at lave den i en eller anden form for metal.
HQI fra ca 17 - 23 hvor jeg er hjemme.
Det blå lys skulle gerne starte dagen kl 9 - 10 og tændes igen fra 17-1.
Hvis det giver for lidt lys, har jeg også 2 T8 lys i hvidt og blåt, samt en blå diode til natlys.
Jeg er modtagelig over for ideer, da jeg skal til at lave en lyskasse.
Jeg vil sætte hqi fast på væggen med nogle vinkler og rørene i lyskassen. Håber at få en ven til at hjælpe mig med at lave den i en eller anden form for metal.