Synes da mere billede 1 ligner en skiveanemone? Hvor hurtigt lukker de sig sammen? Skiveanemone kan ikke svjv lukke sig sammen hurtigt. Og de kan ikke nærmest forsvinde som en pestanemone kan.
Billeder 2 er helt sikkert en knappolyp. God, dem skal du normalt betale for
Herzberg skrev:Synes da mere billede 1 ligner en skiveanemone? Hvor hurtigt lukker de sig sammen? Skiveanemone kan ikke svjv lukke sig sammen hurtigt. Og de kan ikke nærmest forsvinde som en pestanemone kan.
Billeder 2 er helt sikkert en knappolyp. God, dem skal du normalt betale for
meget langsomt... men de kan trække sig lidt sammen eller nærmest lukke sig...
Mener dem på billede 1 kaldes "rock anemones" på engelsk. De findes i mange farve kombinationer, jeg har selv nogle rigtig flotte nogle som dog sidder lidt gemt...
Mine ligner denne: i strukturen men er nok mere grøn, ligner det dine?
De skiver du har på bild et ligner meget min (mine) da de var små. Den sætter små skud og jeg har p.t cirka 20 i forskellige størrelser der gemmer sig under den store som i øvrigt kan blive på til 20 cm i dia. den kaldes vist også elefant-øre.
Venlig hilsen Cecillia Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
det er ikke rock anemones .. eller sand anemoner som de hedder her . de opfører sig slet ikke sådan med at sætte nye skud hele tiden desværre for det er ellers en sjov koral.
Mit bud er også skiveanemone og knappolyp.. ligner nærmest en protopalythoa jeg har der er brun med skriggrønne tantakler