Præcis Ozonisator
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Silkeborg
Præcis Ozonisator
Hej
Jeg skal have købt mig en Ozonisator, og til min anvendelse er det vigtigt for mig, at den kan indstilles rimeligt præcist mht. mg/t.
Hvad er Jeres erfaringer/anbefaling ? Hvad er værd at købe, og hvilke modeller kan indstilles mest præcist ??
Jeg skal have købt mig en Ozonisator, og til min anvendelse er det vigtigt for mig, at den kan indstilles rimeligt præcist mht. mg/t.
Hvad er Jeres erfaringer/anbefaling ? Hvad er værd at købe, og hvilke modeller kan indstilles mest præcist ??
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
Re: Præcis Ozonisator
Umiddelbart tror jeg ikke at den ene er bedre end den anden, jeg har selv en aquamedic 100 og den virker fint, jeg har den til at køre på en MV controller som måler vandets renhed groft sagt. Jeg har indstillet mit redox tal til 430 kommer den under det starter den ozonen. Ozonen er indstillet sådan at når den kører og jeg har hovedet inde i mit akvarie skal så skal jeg ikke kunne lugte ozonen. Hvis ikke du ved hvordan ozon lugter så tager du bare en sniffer på udgangsrøret mens den kører så er du ikke i tvivl.pedersen skrev:Hej
Ozon er giftigt i størrer mængde så derfor skal du ikke kunne lugte det i stuen. Gamle laser printere og kopimaskiner udvikler osse ozon og før i tiden sad folk på kontorene og fik hovede pine af skidtet. men hvis du justerer den ind så ikke du kan lugte det i toppen af skummeren er du ikke helt dårligt stillet.
Mvh Martin Sørensen
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
Det er jo ikke bidende nødvendigt med en MV controller ..du kan sagtens køre ozon på uden at måle din redox, og nu skrev han jo ikke noget om størrelsen på baljensaltfreak skrev:det er jeres svar også de hjælper jo ikke nogen...
Du skal have en ozon der passer i størrelsen til det du skal bruge den til og så skal du have en redox med probe til at styre den
Mvh Martin Sørensen
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvis du bare køber en ozonisator fra et af de kendte mærker, tror jeg ikke der er nogen nævneværdig forskel på præcisionen. Personligt bryder jeg mig bedst om Sanders, da jeg synes, disse er mest brugervenlige og smartest indrettet, men det er nok også et spørgsmål om, hvad man er vant til.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Sådan læste jeg det også første gang, så du er ikke alenekarinapeter skrev:sry var ikke stået rigtig op der og hvade læs det som han hvad købt den og ville høre hvordan den skulle stå

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18