Har med vores nye akvarie også fået kalkreaktor, med alt hvad dertil hører co2 og alt det der. men er det så fantastisk som det siges eller??
For tilsætter den andet end kalk eller skal der alligevel mere i. Har også et større udvalg af calcium og alverdens andre tilsætningstoffer.
Har intet imod at gøre et stykke arbejde selv med at dosere i, det er resultatet der tæller dvs. bedst mulige vilkår for fisk og koraller. Gode råd og erfaringer modtages gerne.
Klart kalkreaktor... Dog vil der nok være nogen der siger det er kedeligt ikke at tilføje det selv. Jeg har fået det bedste resultat med Kalkreaktor, CO2 og PH modul til IKS
Har også kørt med en Deltec kalk reaktor i mange år uden problemer. Køb noget ordentlig så bryder det jo heller ikke så ofte ned....
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Ulrik - Vil det så sige at din calcium kan komme under 400 i løbet af ugen, og så fylder du på så den kommer på f.eks. 425?? Og det samme med magnesium??
Ulrik l skrev:jeg bruger manuelt tilsætning en gang om ugen og fordampnings vand det er nemt. selvom man bruger kalkreaktor skal også bruge lidt tid på det
Ja, meget lidt tid! Måske 10 minutter om måneden.
Med en kalkreaktor får man et meget mere stabilt indhold af Ca og Mg, hvis man tilsætter Magnesiumpro.
Ulrik l skrev:jeg bruger manuelt tilsætning en gang om ugen og fordampnings vand det er nemt. selvom man bruger kalkreaktor skal også bruge lidt tid på det
Ja, meget lidt tid! Måske 10 minutter om måneden.
Med en kalkreaktor får man et meget mere stabilt indhold af Ca og Mg, hvis man tilsætter Magnesiumpro.
Altså kalkreaktor og tilsætning af magnesiumpro kalk reaktoren er en Deltec, men om der en controller ved jeg ikke, men så vidt jeg med mit ringe kendskab til kalkreaktorer kan se er der ikke, går ud fra at det er boks af en slags der skal sidde et sted i skabet ???
Er lidt overbevist om at reaktoren skal i gang. Vil nu købe en controller, til den. Og så sætte mig ind i hvordan den virker, hader at have ting jeg ikke ved hvordan fungerer gider heller ikke have et akv. der ikke er 100% i orden, går ud fra at sådan en controller kan købes i handlen.