Jeg var meget interesseret i søheste da jeg fik saltvand men er gået væk fra det igen, da de ikke kan holdes med de alm. beboere i saltvandsakvariet. Dengang fandt jeg meget nyttig information på nettet bla. på den danske side: http://www.seahorses.dk/.
Det kan sagtens lade sig gøre at have en rent søhesteakvarie, men du skal først læse lidt om hvad de kræver som er lidt specielt eksempelvis mht. lys og fodring.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Er du til reefs eller har du bare plads til et ekstra akvarie og derfor søheste ???
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg undersøgte en hel del med søheste på et tidspunkt. Fandt også nogle ret små dværgsøheste som jeg desværre ikke har set i Danmark. De skulle være en af de "nemmere" arter.
Jeh har haft H. kuda
de er nemme at holde bortset fra at hannerne har tendens til at få luft i rugeposen som så skal fjernes ved at der prikkes hul og luften klemmes ud. Kudaerne er også rimelig nemme at opdrætte, men kræver meget artemia for at de kan fodres op. Dengang jeg havde dem fantes der ikke det samme udstyr som i dag, så de gik i et 250 liters kun med stort biofilter (våd/tør filter) til ungerne brugte jeg små 10-12 liters plastik akvarier..... men det er nok efterhånden 15 år siden.