Mine vandværdier ser ud som flg. PH 8 KH 9 CA 400 NO2 0 NO3 0 MG 1400 umiddelbart vil jeg mene det er iorden KH vil jeg gerne ha lidt længere ned. Jeg laver Osmose vand (m silicat filter) til vandskift /efterfyldning, men afligevel oplever jeg lidt trådalger på et bestemt sted i toppen af akvariet en rødlig algetype på bunden og brunalger på glasset. Det er en balje på ialt 650 L vand og PT er der 6 fisk i, alle små fisk så jeg vil ikke mene de belaster for meget. jeg har 2 stk stream 6100 som kører max (skiftevis) så cirkulationen burde osse være ok. Hvad kan være galt ?
Nogle af mine kalkalger begynder osse at blive hvide.
Vandværdier / alge spørgsmål
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
Vandværdier / alge spørgsmål
Mvh Martin Sørensen
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Det kan også være at der er for meget fosfat i dit foder. Hvad fodrer du med?
Hvis du bruger frostfoder er det en god ide at tø det op i et net og skylle det så vandet og smådelene bliver skyllet ud og det kun er de store stykker mysis/cyclops/etc der kommer i akvariet. Resten indeholder en hel del næringstoffer som det stort set kun er algerne der får glæde af.
Hvis du bruger frostfoder er det en god ide at tø det op i et net og skylle det så vandet og smådelene bliver skyllet ud og det kun er de store stykker mysis/cyclops/etc der kommer i akvariet. Resten indeholder en hel del næringstoffer som det stort set kun er algerne der får glæde af.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Der er noget de tilsætter i vandværket i norjylland for at få en anden ting ned, det giver alger.
Jeg kan overhovet ikke huske hvad det heder men Snogen ved det han er jo vandværks mand!
Jeg kan overhovet ikke huske hvad det heder men Snogen ved det han er jo vandværks mand!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935