Synes faktisk ikke du skal putte flere i...! der kan da godt være 7 kg mere, men man køber jo også tit koraller der sidder på sten så dem skal der jo også være plads til
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
true.. men vil nu gerne ha hele bag glasset dækket, samt der skal da sikkert også nogle af de der døde ls op igen.. de var bare på tilbud så købte 7kg så havde jeg mere end nok til at gøre det færdigt med.. der ud over skal højre side i akvariet sættes op lidt bedre.... ser lidt trist ud som de bare står nu.. syntes jeg.... bliver en lang weekend
det værste er nu når man får en ide inden man går i seng og pludselig er der gået 3 timer
var lige inde og lave målinger på de sten der stod i akvariet.. stadig temlig meget no2 og no3 i.. umåligt værdier (vandet bliver MEGET mørkt lilla).. sjovt for de var ret lave efter sådan en sukker kur, hvor jeg skiftede vand... well hvis de ikke er klar om 14 dage smider jeg dem bare over.. så er jeg træt af at vente.. for så har de stået i lidt over en månede...
smed de sidste 25kg ls jeg havde i et akv ved siden over i, og lavede en ok sten opsætning.. går lidt og overvejer om den midt i skal laves lidt om eller ej......
Stenene kan stå i mange måneder uden at blive modne, hvis du ikke modner dem. Smid stenene i et kar, og kom en sten eller 2 der er modne. Der er ikke de bakterier i vandet som modner stenene, de skal tilføres.
carsten> Øv det var der lige en der sku ha sagt for en månede siden da jeg spurgte.. men det går vel nok nu.
Knoltot>> tak.. og ja det er det.. men det er blevet mere klart efter det har stået i nogle timer og faldet til ro..
jesper b> tak tak... og det er lavet sådan for ellers ville hele baggrunden bare være fyldt op med sten, og syntes det sådan her ser bedre ud..
regner nu stadig med at lave lidt om i det.. men det afhænger om anemonen bliver hvor den er eller ej... begynder den at vandre bygger jeg stenene midt i om... vi er kommet op på 120-125kg sten....
Havde begyndt at mistet modet om mine klovnefisk ville bruge min røde anemone.. lige pludselig idag, efter jeg var færdig med at rode i mit akv, begynde de pludselig at svømme ind i den... Måtte man jo lige ha lidt billeder af..
Havde problemer med alger, samt min anemone var begyndt at gå lidt. Så valgte at lave lidt om i min sten opsætning. Mere cirkulation, og en anemone der sidder på sin plads var målet.. Fik lavet en ok sten opsætning. og det ser ud til der er kommet mere drøn på vandet rundt i akvariet.
Der er lidt huller i stenopsætningen, regner med at købe en 5-10kg reef keramik, fra styr på dyr og få dækket de huller til. Skal også lige ha, gjort noget så cirkulations pumperne ikke er så i iøjefaldende.. Evt kommentar ku være dejligt...
bruger bare alge magneten.. det er jo kun hvis der kommer sand imellem den laver ridser... så jeg køre kun ned til 2cm over bundlaget, og resten tager jeg så med en gryde svamp ting...