Skummer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Mie_Nielsen
Reactions:

Skummer

Indlæg af Mie_Nielsen »

Så blev akvariet købt :D Valget faldt på et Juwel Vision 180 liter. Vi har tænkt os at lave det uden sump i første omgang, da det kræver en mindre ombygning af møblet osv.

Næste projekt:
Er der nogen af jer, der kan anbefale en skummer? Enten en, der er lille nok til at være gemt i overløbet, eller også en "hænge-skummer" man kan sætte udenpå.
Selve akvariet er ca. 50 cm. dybt.
Hvis den skal være i overløbet, er der kun ca. 6 cm. fra vandoverfladen til "låget" på armaturet, og jeg har endnu ikke fundet nogle skummere, der kun stikker 6 cm. op over vand-overfladen.
Kunne det også være en mulighed, at have en udvendig skummer (f.eks. deltac APH 525) stående i underskabet, med et par rør/slanger til og fra akvariet? Og i så fald, hvad vil det kræve af pumper og andet "ekstra-udstyr"? ;o)
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hej Mie,

Til mit næste akvarie har jeg købt en Deltec MCE 600 - Den kan hænge udenpå et akvarie. (Jeg vil dog have den stående i en sump!)

Hvis du kombinerer det med et Fluval overflade suger ( http://www.akvarieforretningen.dk/shop/ ... 00240.html ) så er det faktisk ret minimalt.
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Hej Hougaard.
Den Deltec MCE 600 har jeg også kigget på, men ulempen er, at den kræver en minimumshøjde på 57,5 cm. i akvariet, og det er der jo som sagt ikke i mit. Og desuden ser det ud som om den stikker ret langt op over akvariet :( Hvis man kunne få en mini-udgave, ville det være perfekt ;o)

Vil det sige, at en fluval overfladesuger kan sættes til skummeren (F.eks. en Deltec APH 525) og så er andre pumper overflødige? :?: Forstår ikke helt den tegning der er på linket.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Fluval'en kan du kun bruge i et lukket system - dvs. sammen med en skummer der suger (og hælder tilbage) vand fra samme beholder.

Men prøv at kigge på Deltec MC500 - den bliver omtalt som at passe til Juwel

http://www.deltecaquariumsolutions.com

/Erik
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Hej Erik.

Uhh ja, now you're talking! :KL Det er jo lige præcis sådan en det skal være!! Har lige målt efter, og den passer perfekt i størrelsen. Og jeg har kun hørt godt om deltec, så det er jo perfekt. Har fundet den til ca. 1800 kr. i en engelsk butik, og leder videre efter nogle danske forhandlere.
Tusind tak for hjælpen!
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Og de har den så i akvarieudstyr til 1700 kr. :oops:
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jamen så hør Thomas om han ikke vil sælge til samme pris ;-)
Mie_Nielsen
Reactions:

Indlæg af Mie_Nielsen »

Var inde forbi thomas i eftermiddags. 1600 kr. kan han vist give mig den for ;o)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"