filtermateriale til shin mao akvarie

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

filtermateriale til shin mao akvarie

Indlæg af hermes2005 »

jeg har lige købt mig sådan et Shin mao akvarie som på linket
http://petsupply.dk/product_info.php?cP ... cts_id=967
som i også kan se på billeder er der sådan nogle filtermateriale med...sådan nogle keramik rør.... men dem bruger man da ikke sådan i saltvand gør man? eller der er måske fint nok at køre med dem?
Senest rettet af hermes2005 lør 15. sep 2007 06:12, rettet i alt 1 gang.
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

der må da være nogen som kan hjælpe mig??
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

Hejsa jeg har kørt med keramikrør engang det virkede ok men i dag ville jeg nok bruge disse http://www.korallen.dk/product.asp?prod ... b=8&page=1 de skulle efter sigende fungere som levende sten. Jeg er ikke den med mest erfaring i dette så håber der er nogle som vil rette mig hvis jeg tager fejl.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Et rislefilter kan som sådan være en glimrende ting i et saltvandsakvarium, hvis det fungerer som det skal. Der er bare også en vis risiko ved det, og så burde det jo altså ikke være nødvendigt, hvis man har levende sten i.

Dels kan et rislefilter blive så fyldt med skidt og slam, at der ophobes en masse affaldsstoffer, som istedet kunne være taget af filtersvampen, som skylles en gang om ugen. Det er derfor vigtigt at tjekke materialet jævnligt og såfremt der er for megen slam i, skal de op og skylles i saltvand fra akvariet, før de puttes tilbage.

Ydermere kan et rislefilter blive for effektivt, så det nedbryder en masse proteiner til ammonium => nitrit => nitrat, som skummeren ellers ville have taget.

Alt i alt ville jeg tage materialet ud og istedet smide en filtersvamp i, som skylles jævnligt.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"