skummerluftslanger

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

skummerluftslanger

Indlæg af Klaus »

Min skummer har en larm som jeg nu endelig har isoleret. Resonans havde jeg men den forsvandt da min forhandler sendte en ny pumpe.
Da det ville være svært at forklare hvilken slange jeg snakker om har jeg vedhæftet et billede. Det er den sorte slange. Hvad bruges den til? Jeg ville meget gerne blokere den da det er den der larmer og ligeså snart jeg sætter en finger for hullet bliver der meget mere stille. :?
Vedhæftede filer
Den sorte slange øverst i billedet.
Den sorte slange øverst i billedet.
skummer.jpg (82.79 KiB) Vist 1072 gange
Red Sea Max
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Sandsynligvis trækker den luft ind til skummeren. Hvis du kan sætte en længere slange på burde det være med til at dæmpe støjen uden at påvirke skummerens funktion nævneværdigt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hvis du kan finde en lille diffuser fra et powerhead, som passer tager det også lyden..
Samme fænomen findes ved kraftige powerheads. Jeg ved at Aquaclear vedlægger en i pakningen.

Det virker også som om der kommer mere tryk på luften, når den trækkes gennem diffuseren.

Men det er også muligt selv at lave sådan en tingest. En lille beholder, fyldes med vat, og slangen stoppes gennem et hul i bunden.
Brugeravatar
Klaus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Klaus »

Véd I hvad? Jeg tror at den hvide dims i bunden af billedet er en sådan diffuser, fordi når jeg drejer på den (den øverste del af den kan skrues løst eller fast) så forsvinder lyden. Men kommer der så luft igennem som der skal? Og hvordan opdager jeg det hvis skummeren ikke får den luft den skal bruge? (Og tak for jeres lynhurtige respons, jeg troede folk var på arbejde nu. Jeg er kun hjemme fordi min søn er syg). 8)
Red Sea Max
Brugeravatar
TorbenC
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af TorbenC »

Hvis skummeren ikke får luft nok, så skummer den ikke.

Du indstiller skummeren på den skrue.

Hvis der er "plads" så lav som Carsten siger, en beholder med filtervat og et hul i hver ende, de små beholdere fra gamle 35mm film er geniale til dette formål. Ellers laver Aqua Medic sådan en lyddæmper.
Brugeravatar
Klaus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Klaus »

OK, jeg laver en lyddæmper. Endelig kan jeg bruge en af de gamle filmbeholdere til noget fornuftigt. Men har jeg noget vat? Nix! Mange tak for jeres indslag, de brugsanvisninger er mange gange kun for de indviede selvom de vel er lavet til folk der ikke har den store viden om det de skal samle. :)
Red Sea Max
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Klaus skrev:Og tak for jeres lynhurtige respons, jeg troede folk var på arbejde nu.
Øh.. .um... ups :)
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Du behøver faktisk ikke vat. Prøv at tage sådan en filmbeholder og stik din slange i, og lav så 2 små huller i låget. Det burde tage rigtig meget af lyden.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Klaus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Indlæg af Klaus »

Dimsen er nu sat på. Jeg prøvede først uden vat da jeg alligevel ikke havde noget. Men senere idag fik jeg så fat i noget vat og det hjalp lige dét ekstra. Nu er det "kun" blæserlyde der er tilbage og vandet der skummer rundt i skummeren. :)
Red Sea Max
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Det giver altid en god fornemmelse når man har fjernet en irriterende lyd :)
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
enzo65
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: 4440 Mørkøv
Geografisk sted: Mørkøv

Indlæg af enzo65 »

Du kan sætte en luftsten på det fungere fin og fjerner lyden fuldstændig. Hvis du ikke har en kan du købe en hos en hvilken som helst akvarium butik de koster ikke alverden og passer lige på slangen.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"