aggressiv pseudochromis
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
aggressiv pseudochromis
Jeg har en flot pseudochromis som desværre er ved at over tage hele akvariet.
Jeg startede ud med at sætte pseudoen og 2 klovnfisk sammen. Men pseduoen har været så sur og tvær at den har trængt de 2 klovnfisk op i en krog. De har kostet den ene livet nu, og jeg er bange for at den anden er på vej. Den går sågar på dannebrogsrejerne
Skal jeg skille mig af med pseudoen, eller der der metoder til at beskæftige den?
Jeg startede ud med at sætte pseudoen og 2 klovnfisk sammen. Men pseduoen har været så sur og tvær at den har trængt de 2 klovnfisk op i en krog. De har kostet den ene livet nu, og jeg er bange for at den anden er på vej. Den går sågar på dannebrogsrejerne
Skal jeg skille mig af med pseudoen, eller der der metoder til at beskæftige den?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Når akvariet ikke er større, ville jeg nok fravælge pseudochromisen.
du vil formentligt aldrig få fred i akvariet. Nu ved jeg ikke lige hvilken art det er du har, men hvis du er heldig og finder en Pseudochromis friedmanni, så tag den istedet for nogle andre. Den er helt fredlig og bliver heller ikke så stor som de andre.
du vil formentligt aldrig få fred i akvariet. Nu ved jeg ikke lige hvilken art det er du har, men hvis du er heldig og finder en Pseudochromis friedmanni, så tag den istedet for nogle andre. Den er helt fredlig og bliver heller ikke så stor som de andre.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Dragør
Ja, prøv at få fat i en fridmani som Carsten siger, de skulle være den nemmeste pseudochromis at have. Jeg vil selv megey gerne have fat i en, men de stammer fra Rødehavet, og al import fra Rødehavet skulle være stoppet for øjeblikket, angiveligt fordi nogle"fangere" skulle have brugt cyanid, som fangsmetode, så myndighederne skal have lukket for eksport.
Men det er en fisk som er blevet/bliver opdrættet så man har jo lov at håbe...
Men det er en fisk som er blevet/bliver opdrættet så man har jo lov at håbe...