Ombygge Aquastabil til saltvand
Ombygge Aquastabil til saltvand
Hey derude ude i stuerne
Jeg har erhvervet mig et 250l Aquastabil Effectline akvarium men vil gerne bygge et overløb i det....men !
Vil det gå ? kan bundglasset holde til at man får boret 3 huller i det ene hjørne ?
Jeg har set at nogle af de der WOHA saltvandsakvariums har bundpladen liggende helt nede plant da der jo ikke er nogen aluramme
Og på mit har det aluramme og er derfor ikke støttende på hele bundglasset.....hvis i forstår ?
Eller er der ikke så store spændinger i et 250l ?
Håber i ka hjælpe da det jo er et hammerflot akvarium som jeg egentligt gerne ville beholde
Jeg har erhvervet mig et 250l Aquastabil Effectline akvarium men vil gerne bygge et overløb i det....men !
Vil det gå ? kan bundglasset holde til at man får boret 3 huller i det ene hjørne ?
Jeg har set at nogle af de der WOHA saltvandsakvariums har bundpladen liggende helt nede plant da der jo ikke er nogen aluramme
Og på mit har det aluramme og er derfor ikke støttende på hele bundglasset.....hvis i forstår ?
Eller er der ikke så store spændinger i et 250l ?
Håber i ka hjælpe da det jo er et hammerflot akvarium som jeg egentligt gerne ville beholde
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Måske du kan bore i bunden samt en ekstra glasplade som du så kan lime oven på ?
Om ikke andet så vil overløbets vægge nok også stive det lidt af ?
Om ikke andet så vil overløbets vægge nok også stive det lidt af ?
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Dengang jeg overvejede at bore i mit lille 112 liters blev det flere steder frarådet at det var noget jeg selv skulle gøre kunne bedømme. Tal med en glarmester der ordner akvarier, han kan bedømme hvad der er smartest. De fleste sagde dog at et 250-liters sagtens kan holde selvom der bliver boret huller i bunden.
Det er dog min største paranoia at bunden ligepludselig skulle ryge i akvariet. Så er det rart at sige til forsikringsfolket at man fik en autoriseret til at ordne og bedømme det.
Det er dog min største paranoia at bunden ligepludselig skulle ryge i akvariet. Så er det rart at sige til forsikringsfolket at man fik en autoriseret til at ordne og bedømme det.