Modnet vand eller ej - Har du ikke kun haft vand i et par dage ??
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
hmm, jeg følger lige med. Men er det muligt når han får modnet vand fra klovnfisken, og sten fra en der nedlægger sit akvarie? - skal der ikke nåes at danne sig nye vandværdier eller kalkalger el. lign?
Jeg ville absolut ikke anbefale det. Hvorfor pokker det hastværk???
I risikerer blot at det hele vælter og I mister interessen fordi jeres tålmodighed er som et 2 års barn.
Carsten skrev:Jeg ville absolut ikke anbefale det. Hvorfor pokker det hastværk???
I risikerer blot at det hele vælter og I mister interessen fordi jeres tålmodighed er som et 2 års barn.
Ja jeg synes også det var hurtigt at Dantheman fik smidt koraller og fisk i hans balje.
Har samme holdning som Carsten. Alt for tideligt, selvom det er modnet vand.
Det er bare hvad der er ret mange der har sagt til mig, at når der danner sig kalkalger, viser det at akvariet er køreklar, da der skal de helt rigtige forhold til for at der vil kunne dannes kalkalger.
Prøv dog at lytte til dem der har mange års erfaring med saltvand. det vil i sidste ende komme rigtig godt igen. Og tro mig at dem som kommentere dine indlæg i denne tråd har mange års erfaring.
Dantheman skrev:Det er bare hvad der er ret mange der har sagt til mig, at når der danner sig kalkalger, viser det at akvariet er køreklar, da der skal de helt rigtige forhold til for at der vil kunne dannes kalkalger.
Ja men selv om der er klakalger på stenene så kan der altså godt ophobe sig nitrat, nitrit og Po4 stoffer som dine koraller og fisk i akvariet ikke synes godt om.
Man plejer at sige når enes målinger stemmer over enes med det som de skal være kan man begynde at tænke på at tilføre dyr til akvariet.
hougaard - nej nej, har de ikke de røde klatter der mere, havde dem i 2 dage for 2 uger siden.
Casper - Der er ikke så mange nu, og billeder der er fra en af de første dage, det ser bedre ud nu. Men har ikk så mange kalkalger at det er helt vildt, men de er tydelige mange af dem, kan godt lægge et billede op når jeg kommer hjem.
Og mine værdier var stabile, ellers ville je ikke hvaekommet noget levende i jo. og de er staddig gode.